annaayaeos

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Sökträning ...

Av Anna-Karin Malm - 30 augusti 2011 21:15

Dagen bjöd på blåsigt väder för en gångs skull = finfint sökväder ...   


Eos fick vara först ut av mina hundar & med henne fokuserade jag även idag på markeringarna ... Åtta figgar fick hon som jag skickade henne rakt på. Hos figgarna, som var väl dolda under kamonät & presenning, fick hon en godbit lite då & då för att hon skällde bra ... Allt för att ha mer fokus på figgarna & mindre på mig. Hon skötte sig kanonkalas utom på en figge som låg uppe på en sten ... där cirklade hon runt & kollade lite efter mig, men det var säkert för att hon inte kunde komma riktigt nära figgen. På sista figgen fick hon även kampleka en stund ... Trots åtta figgar med backe upp på ena sidan var hon inte märkbart trött efter utfört arbete ... Gött!!!


Danni fick fyra figgar & även idag endast se de två första på stigen med godis som de visade honom ... Sen tog jag bort honom medan de gick ut, flyttade mig framåt på stigen cirka 20 meter & sen skickade honom för att han inte skulle komma i doftkorridoren. Han sprang ut, sneddade en aning bakåt så han kunde följa doftkorridoren där figgarna vinklat framåt i rutan & drog i full speta till figgarna = finfina framåtslag "L" ... Hans skall är superduperbra vilket jag är mycket glad för.


Efter fikat tränade vi uppletande & jag körde med Aya & Eos sen avslutade vi med en promenad.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards