annaayaeos

Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av Anna-Karin Malm - 2 augusti 2011 10:30

Dagens sökträning blev en het historia ... Solen sken & gassade & det visade sig när jag var på väg hem att temperaturen kommit över 25 grader ...


Danni fick idag fyra tant sök & på två av skicken hade han helt nya figgar, men inte bekom det Danni inte ... han skötte sig med den äran & jag är bara sååååå nöjd med honom. Han fick även beröm av Maria idag & hon sa bl.a att hon undrade lite hur han varit om vi haft honom från början med tanke på hur bra han är nu ... Han har ju dock en del smårädslor & jag inbillar mig i alla fall att han inte haft dem om jag tagit hem honom vid åtta veckor istället för som nu vid fyra månader ... Hela hans präglingsperiod satt han ju i en valphage & fick bara mat nersatt till sig & städat lite mellan varven medan mamma låg på sjukhus ... Alltså ingen mental stimulans över huvud taget & ingen prägling på människor & ändå har han en tillgänglighet som är ovanlig för shelties ...


Eos fick tre figgar & ett gäng tomskick ... Jag tyckte dock att hon blev trött snabbt så jag omprioriterade & lät henne få sin megabelöning hos sitafiggen istället för som jag tänkt efter ett par avslutande tomskick ... Givetvis började jag direkt oroa mig över att hon ska ha fått sin erlichia tillbaka ... NOJIG är bara förnamnet ... Skötte sig gjorde hon dock & jag hoppas, hoppas att det bara är värmen som gjorde henne seg ...


Efter fika & genomgång gick jag & Jane en promenad med våra hundar & Eos tykte det var sååååå skönt att doppa sig i ett vattenfyllt dike & stod verkligen där nere & njöt en lång stund.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards