annaayaeos

Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av Anna-Karin Malm - 28 augusti 2011 21:00

Idag var det sista gången på den kurs jag & Eos gått under sommaren ... "Bäst på tävling" lr "Lyckas på tävling" lr vad den nu hette ... "L" Jag måste säga att den har gett mig enormt mycket men framför allt har jag fått tillbaka glädjen över att traggla lydnaden tills jag svimmar bara precis för att det är en såååå skön känsla att känna total samhörighet med sin hund ... Roligt är att Eos dessutom tenderar att bli mer på ju mer vi tränar istället för att bli trött på mig ...


Vi började med att få 20 minuter för var & en av de tre som hållt kursen & Kati började med att tjata på mig i fritt följ ... Hon gick cirka två meter bakom mig & sa saker som; Sträck på dig, titta inte på hunden, vrid inte på axeln, ta kortare steg o.s.v. Det var en riktig pärs må jag säga ...   


Sen grunnade jag & Annika på hur vi ska lösa Eos inkallning med ställande ... Eos går ju på tok för långt efter mitt kommando ... Såååå vi kom överens om att hon inte FÖRSTÅR att man måste skynda sig att ställa sig & att hon måste få förståelse för det ... Såååå vi tog en planka som hon skulle stanna vid & så satte jag henne bara några meter från den & sa sen kom ... vid plankan ställde jag henne & sen gick jag till henne för belöning ... Efter att ha gjort detta cirka 10 gånger provade jag en inkallning & hör & häpna om hon helt plötsligt ställde sig riktigt snabbt ...   


Som avslutning hade vi ett litet teoriprov & de flesta hade pluggat på i kurslitteraturen ... Det hade dock inte jag hunnit ... Men, men vad gjorde väl det ... Svaren på frågorna fanns inte där utan i regelboken ... Asg ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards