annaayaeos

Direktlänk till inlägg 13 januari 2018

Lydnadsträning med störning ...

Av Anna-Karin Malm - 13 januari 2018 16:45

Idag åkte jag & Blådårarna till Råådalens BK & tränade lydnad ... & vi var inte ensamma ... vi var runt tio stycken som kom & tränade ... härligt & framför allt väldigt nyttigt ... speciellt för Pi. Vi tränade för oss själva och började lite i utkanten men arbetade oss in i massan efter en stund för att sen arbeta i utkanten en stund igen & Pi fixade det heeeelt okej ... Visst, hon gjorde en undvikande manöver när jag skickade henne till rutan första gången så hon kom vid sidan om den men att runda konen klarade hon trots att det var folk & hundar på andra sidan om den (men så klart var hon tvungen att stanna & nosa lite på den eftersom det inte var vår innan hon kunde runda den). Jag körde igenom momenten i lydnadsklass 1 samt tränade på tungapportering & metallapportering, hopp-sitt, kryp & skall ... Vi passade även på att ta stegen.


Danni fick träna han oxå så klart & han fick köra igenom klass 1:s samt lägreklassens moment (minus framförgåendet) & han var om möjligt ännu mer pepp idag än han var igår ... galenpellen. Nåja duktig var han ändå vill jag lova (även om det blev lite fel här & där "L").


Efter lite fika & snack gick jag, Maria & Jane en skön promenad med våra vovsegull innan vi for hemåt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards