annaayaeos

Alla inlägg den 7 januari 2018

Av Anna-Karin Malm - 7 januari 2018 17:45

Idag bar det av ut i spårskogen en sväng ... äntligen om man frågar Pi "L" Det var riktigt fint väder med nån minusgrad och sol - gött.


Pi fick ett spår i grane med upptag åt vänster. Spåret var cirka 800 meter långt och innehöll 6 pinnar samt slut. Hon gick först över mitt spår cirka en meter och valde där fel håll i ett par meter innan hon ställde sig & glodde på mig en stund för att sen vända tillbaka & plocka spåret i rätt riktning. Sen var det bara att hänga med och belöna pinnar. Jag slås gång på gång över vilken duktig spårhund hon har blivit & är grymt stolt över henne <3


Danni fick ett spår på cirka 450 meter med tre pinnar samt slut. Hans spår gick i omväxlande grane & lövskog. Han klarade några vinklar fint, men gick förbi i en & i den sista kom det en familj med en hund bara några meter ifrån oss ute på stigen & då var han tvungen att brösta upp sig & skälla lite innan han kunde slutföra spåret. Även Danni har börjat bli riktigt duktig på att spåra tycker jag, tryck i linan & viftande svans vittnar dessutom om att hantycker att det är roligt.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards