annaayaeos

Alla inlägg den 3 januari 2018

Av Anna-Karin Malm - 3 januari 2018 16:15

Det är mycket lydnadsträning nu känns det som ... ikväll var det åter dags för lite träning & egentligen kände jag mig inte alls motiverad att träna men har man hyrt hall så har man & då åker iaf jag dit. Nåja det visade sig hur som haver bli en riktigt rolig & bra träning ikväll.


Pi fick börja & med henne hade jag beställt hjälp med kommendering av fotgåendet samt tl till fjärren & idag gick hon riktigt bra fotgående, bara en liiiten dipp i början, men sen hämtade hon upp sig och hade en riktigt fin attityd. Tl på fjärren brydde hon sig inte alls om idag ... gött. Sen körde vi på med rutan, stå, sitt & ligg under marsch, konen, apportering, skall, hoppsitt, metallapportering (den ville hon först inte ta alls idag ... kanske pga att hon tyckte att hon skulle hoppa med den igår & då blev helt förskräckt & tappade den), inkallning med ställande, mera fjärr & lite mer fritt följ.


Sen fick Danni komma in & han var på sitt allra gladaste humör idag ... Det formligen sprudlade om honom & han var sååå taggad. Idag fattade han skillnaden på stå, sitt & ligg i såväl fjärren som under marsch (märkligt). Vi tränade förutom det på fotgående, rutan, konen, inkallning med ställande, apportering & hoppsitt.  

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards