annaayaeos

Direktlänk till inlägg 2 januari 2018

Växthusträning ...

Av Anna-Karin Malm - 2 januari 2018 16:00

Idag åkte vi i sökgänget iväg till hunderiet i Hjortshög - en lite annorlunda inomhuslokal ... inomhus så tillvida att det är under tak & inom fyra väggar, men ingen värme & underlaget är sand så det påminner mest om ett ridhus tycker jag. Eftersom solen tittade fram en stund blev det dock hyfsat varmt där inne ... Vi hade hyrt mellan 10 & 15 & vi var fem stycken så vi hade huuuur gott om tid som helst att träna ... Pi fick komma in & köra 3 pass & Danni fick köra 2 pass (liiite rädd om hans tassar är jag allt).  Ett par fikastunder, lite hjälp till andra samt lite fådd hjälp hann vi med förutom den enskilda träningen.


Pi fick köra igenom de flesta momenten i lydnadslydnaden samt brukslydnaden (jag hoppade dock regelrätt framåtsändande) flera gånger. Jag fick hjälp med lite kommendering av fotgåendet (där jag märkte att hon tappade en del, framför allt i början av kommenderingen), en tl som stod på plats & viftade lite vid fjärren samt en tl som avlämnade & hämtade apporten eftersom det var såna saker hon tyckte var aningen konstiga/störande när vi tävlade senast. Vi hann även med två platsliggningar där jag gick långt ifrån henne vilket hon klarade bra.


Danni fick köra igenom det mesta i lydnadslydnaden samt brukslydnaden han med ... dessutom hann vi med lite trix. Han gjorde bland annat lysande metallapportering (med hans mått mätt) samt en massa annat bra. Det han INTE klarade så bra idag var att skilja på stå, sitt & ligg såväl på fjärren som under marsch ... "L"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards