annaayaeos

Alla inlägg den 22 september 2015

Av Anna-Karin Malm - 22 september 2015 09:15

Denna veckan fick jag minsann vara ledig på tisdagen ... detta eftersom vi har studiedag på onsdagen ... sååååå jag fick möjlighet att köra sök "på riktigt" med lillfisen ... Det är absolut inte bra som det är nu när vi väl kommit igång med söket & är på G att vi inte kan träna det mer än högst sporadiskt ... riktigt trist är det faktiskt när man inte får förståelse för anledningen till att man valt en viss dag som sin lediga dag ... meeeen nu är det som det är ...


Hur som haver så började vi dagen med en liten kisserunda & på den kisserundan, i ett obevakat ögonblick på max 10 sekunder lyckades Pi med konststycket att rulla sig i människobajs så hela hon var täckt av det ... blärk ... Som tur var så hade vi nära till sjön & hon älskar ju att bada så det blev till att gå ner till sjön & låta henne simma några varv där för att sen torka henne med ett badlakan som låg i bilen ... kladdet försvann, men inte riktigt lukten så det blev även schamponering när hon kom hem ... "L" För att hon inte skulle sätta sig alldeles våt i bilen fick mina vovvar vara med & valla rutan & de är helt galna mellan varven & springer som galningar ...


Av mina hundar fick Pi börja träna & hon fick sammanlagt sex figgar, med en känd figge & en helt ny figge ... Detta var dock inga som helst problem utan hon jobbade på lika bra med den nya som den kända figgen. Vid några tillfällen spottade hon ut rullen ett par meter från stigen & första gången valde jag då att skicka om henne, men andra gången såg jag att hon samtidigt spottade ut den godisbit hon fått hos figgen så då lät jag det bero ... tanken är att jag nästa gång istället har lite tubost som kletas fast på dosan som hon får slicka i sig innan hon tar rullen ... Vi ska ju träna bort godbiten igen så småningom, men eftersom hon har haft tendens att ta rullen på väg ut till figgen vill jag ha tanken på att få en godbit först med mig hos henne. Annars gick hon som sagt hur fint som helst med tydliga påvis och allt.


Danni fick fyra figgar & ett tomslag & han var såååå lycklig ... även han jobbade på finemang & hade finfina markeringar & allt.


När vi tränat klart la jag ett spår till Eos som fick ligga medan vi fikade ... Hon fick till ett finfint djupt upptag & sen spårade hon såååå bra ... även fast slutet av spåret låg i den sökruta vi tränat i ... det märktes inte ens på henne att det fanns sådan störning ... gött!!!


Dagen avslutades med en skön promenad ... 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards