annaayaeos

Alla inlägg den 11 september 2015

Av Anna-Karin Malm - 11 september 2015 11:15

Ännu en fredag som jag fick till lydnadsträning på wiiiie ... Idag var det jag & Jane som träffades & la upp träningsplanen ... Även Eva L kom en liten stund ... Jag & Jane började med en gemensam platsliggning med våra tokstollar innan vi började träna var & en för sig men ändå nära varandra för att få till lite störning ...


Pi fick idag träna på fotgående både med & utan koppel, framförgående, inkallning, ställande & läggande under marsch (där det blev fel och hon ställde sig istället för la sig en gång & där var jag faktiskt otyldig i mitt kommando ...), apportering, hopp-sitt (där hon tjuvade ett par gånger ... busen), kryp & saktagående (som blev himla bra till slut idag pga dagsljus & stora, ljusa godisbitar).


Eos fick träna fotgående, kryp (snyggt), rutan, inkallning, stå & ligg under marsch (finemang) & apportering.


Danni fick träna lite fotgående, inkallning, rutan (där jag kom på att jag inte ska kasta bollen utan kräva att han ska stå kvar så jag först godisbelönar honom på plats & sen kastar bollen inifrån rutan), kryp, stå & ligg under marsch, apportering (fortsatta problem med ingångarna, men vi jobbar på med att jag inte tar apporten), framåtsändande (fint) & fjärrdirigeringar (med en del låsningar.)


Innan vi for hemåt gick vi upp på övre planen & lät vovvarna leka lite ... Pi & Peggy hade såååå skoj (ja Eos var oxå med & lekte, gamla tanten) ... härligt att se!!!

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards