annaayaeos

Alla inlägg den 18 september 2015

Av Anna-Karin Malm - 18 september 2015 09:00

Dagens väder var både bra & dåligt ... bra så till vida att det var lagom varmt & växlande molnighet & dåligt så till vida att det blåste så in i bängen ute ... Det var till & med så att ett av lydnadshindren välte i en vindpust ...


Vi bärjade med en platsliggning med Pi & Peggy & även idag gick Pi med mig första gången jag lämnade henne, men sen låg hon finemang. Budföringen gick bara såååå bra, hon börjar fatta detta nu minsann ... En tandvisning med Eva L fick vi oxå till ...


Eos (& jag) fick idag damma av de rallylydnadskunskaper vi inhämtade förra sommaren ... detta för att kolla av om vi hade nån chans att tävla rally snart ... Sååå jag bad Jane plocka ut fem roliga skyltar & så fick jag äran att "sätta" banan ... sååå det gjorde jag ... säkerligen fel, men iaf ... "L" Banan innehöll följande skyltar: 1. Skicka över hinder 2. Sitt, stå, gå runt 3. Sitt, ett steg åt vänster, sitt 4. Sitt, sitt framför, in vänster sitt & 5. den så kallade tysksvängen (vet inte vad den skylten kallades) ... Eos var himla duktig, endast stå, gå runt var aningen svår ... första gången gick det kanon, men sen ville hon gärna följa med mig en bit på vägen eftersom jag hade godis i handen ... Hon kom iaf ihåg sitt framför ... Vi tränade även lite på åttans frestelse samt gå på höger sida & det gick bra även det ... Lite lydnadsträning hann vi oxå med ... ett litet fotgående, inkallning, apportering & ställande samt läggande under marsch.


Sen fick Danni komma ut & träna lite ... Han fick börja med att prova på lite rallylydnadsövningar vilket han tyckte var himla svårt & konstigt. Sen tränade vi fotgående, rutan, apportering & kryp.


Pi fick träna fotgående, inkallning, saktagående (som gick riktigt bra), apportering, läggande & ställande under marsch, hopp-sitt (där hon började med att tjuvstarta efter hindret en 4-5 gånger men sen blev riktigt bra) & kryp (riktigt fint & medvetet idag).


Vi avslutade dagens träning med ett skott samt lek & bus på planen medan jag plockade undan & ställe i ordning allt efter oss. 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards