annaayaeos

Alla inlägg den 16 september 2015

Av Anna-Karin Malm - 16 september 2015 08:45

Idag har jag inte gjort annat än knatat spår tycker jag ... "L" Nåja jag började med att åka till en kompis som jobbar som dagmamma & barnträna med Pi en sväng & så avslutades dagen med en liten promenad med galna Blådårar ... Men dessemellan gick jag ut spår samt gick dem med vovsegullen ... Lite mer än vanligt blev det oxå eftersom jag la ett till Pis mamma på 1000 meter samt la lite längre spår till både Eos &  Pi ... Dannis spår fick jag hjälp att lägga ut ... Sen gick jag ju alla spåren igen med hundarna samt följde med i Pippis spår ...


Eos började med att strula i upptaget som låg på typ 50 meters djup ... iofs kan jag förstå att hon måste hittat ett annat spår i upptagsrutan innan hon kom på mitt spår & då är det ju inte så lätt att veta att man inte ska ta det ... Det var nämligen en tant som knatade rundor & letade svamp precis vid upptaget ... Denna tant såg dock aldrig Eos som så klart var alldeles för upptagen av sin favoritsysselsättning - spåra ... "L" när hon väl hittade spåret bakspårade hon oxå så klart så upptaget var så kasst som det verkligen kan bli ... meeeen sen minsann jobbade hon på så bra som bara världens bästaste Eos kan ... hon hittade alla pinnarna, tog spetsvinkeln exemplariskt & hade så högt tempo att jag var helt slut när vi kom till slutapporten ... "L"


Sen fick Pi spåra & även om hon har ett mycket mer moderat tempo än sin syster gjorde hon ett fantastiskt arbete ... Jag hade valt att länga avståndet mellan apporterna för att se att hon orkar hålla i fast det blir långt mellan belöningstillfällena & det var inga problem ... jag hade gått över en stig där det går mycket folk på två ställen samt lagt en vinkel som var åt det spetsigare hållet, men det var inga som helst problem för henne ...


Till sist fick Danni spåra det spår Crissi lagt till honom ... Tyvärr började spåret med att han fick syn på en ekorre & sen var han totalt lost ett bra tag ... han blir helt galen när han ser en ekorre nämligen ... "L" Mellan varven var han ute & cyklade, meeen mellan varven spårade han riktigt bra ... Genomgående hade han iaf bra tryck i spåret & viljan fanns absolut där även om hjärnkontoret bitvis var inställt på ekorrjakt ... så med lite hjälp hittade vi runt spåret & alla godisdosor blev inplockade (en av mig & tre av honom) ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards