annaayaeos

Direktlänk till inlägg 21 juli 2015

Annorlunda sökträning ...

Av Anna-Karin Malm - 21 juli 2015 11:30

Idag blev det fous på lite annorlunda sökträning ... Vi hade nämligen förmånen att husera i depån på Ring Knutstorp & eftersom dagen började aningen regnig så valde vi att fokusera på att sökträna inomhus ... Området vi rörde oss i var ett gäng garage som hängde samman, två terrasser samt ett konferensrum med kök & två toaletter ... Skoj, skoj sa Blådårarna ... "L" Dagen till ära fick alla tre Blådårarna några figgar var vilket Eos blev vääääldigt glad över ...


Eos fick börja av mina & hon var totalt bindgalen (i vanlig ordning). Jag skickade in henne i ena änden av garagen (som alla var nersläckta) & hon började hyfsat sansat med att svepa genom de två första rummen, men sen bara rusade hon igenom alla garagen & ut på andra sidan ... Jag sprang allt vad jag tyade efter & hann precis se henne runda hörnan av byggnaden men när jag kom dit var hon puts väck ... Det visade sig att hon rusat runt hela byggnaden & in där jag skickade in henne igen, förmodligen eftersom hon haft någon form av vittring av en figge som låg där i början av garaget ... Hon hittade denna & avancerade sen upp för trappan till terrassen & konferensrummet ... Väl där hittade hon de två figgar som gömt sig där oxå utan några större bekymmer.


Sen fick Pi köra & hennes figgar var gömda på samma ställen som Eos varit ... Hon är lite mer sansad & metodisk när hon kör inomhussök & det är riktigt roligt att se när hon går längs väggarna & sniffar efter vittring & när hon väl fått det tar sig fram till figgen, ibland genom att gå ifrån den först för att fånga vittringen ... Hon hade inga som helst problem med att hitta figgarna & jobbade som sagt jättebra!!! Eftersom hon är så pass ny med rullen så valde jag dock att enbart köra hittaövningar.


Till sist fick Danni köra & även han fick figgarna på samma ställe som de andra två ... Han verkligen älskar sånt här annorlunda sök & har en näsa som få så även han klarade att hitta figgarna hur galant som helst ... duktig kille!!!


Efter fika & genomgång blev det en promenad med stopp vid ett par dammar för lite bad & bus vilket uppskattades då solen tittat fram & det var riktigt kvavt ute.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards