annaayaeos

Alla inlägg den 21 oktober 2014

Av Anna-Karin Malm - 21 oktober 2014 08:30

Idag påbörjade jag mitt nya sökprojekt = låta Eos endast träna sök varannan gång & då istället träna spår samt börja träna Pi regelbundet i sök ... spännande, spännande ... "L" Anledningen till att låta Eos endast träna varannan gång är dels att hon ska känna sig (ännu) mer motiverad till arbetet & dels för att spara på henne lite ... hon blir ju inte yngre precis & det sliter en hel del att springa i sökrutan ... & hon KAN ju det här med sök så hon behöver inte traggla det hur ofta som helst.


Mina vovsegull fick vara med och valla av rutan innan de fick sitta & vänta på sin tur att jobba ... Danni fick börja av mina två & han fick idag sex figgar med fokus på att springa rakt ut ... Detta skötte han mestadels kanonkalas, men han letar gärna upp doftkorridoren där de gått ut ... Sen fick Pi komma ut & köra ... Med henne provade jag att lägga ut två figgar som innan de gick ut lekte lite med henne. Jag tog bort henne när de gick ut & gömde sig & sen skickade jag henne på samma sätt som jag gör när vi kör uppletande ... Döm om min stora förvåning när hon springer ut hur fint som helst, hittar figgarna, leker & kampar med dem tills jag kommer ut & sen får godis av dem ... Fyra figgar fick hon sammanlagt ...   


Innan fikat passade jag på att lägga ett spår till Eos som sen fick ligga nån timme medan vi fikade & hade genomgång ... Nojig som jag var efter att hon inte hittat sitt spår på tävlingen i söndags skickade jag på henne med stor vånda ... dock var min oro totalt obefogad för fröken spårade hur fint som helst ... dock missade hon ett par pinnar under vägens gång ... meeeeen vad är väl en bal på slottet?


Innan vi for hemåt passade jag på att gå en skön promenad med mina vovvar där Pi råkade fånga en mus ... oh my god vad den hunden är snabb ... "L" 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards