annaayaeos

Alla inlägg den 6 oktober 2014

Av Anna-Karin Malm - 6 oktober 2014 08:45

Äntligen var det dags att börja träna inomhus igen ... iofs har vi haft en himla tur med vädret de senaste veckorna, men det har ju blivit mörkt så gott som omgående nu mot slutet så det är såååå skönt att flytta in nu & veta att vi har möjlighet till varm, torr & vindstilla lydnadsträning iaf en gång i veckan under vintern ...


Förutom lydnadsträningen var vi några som anordnar en klickerutmaning dessa månader & veckans trick (samma för alla) blev, efter moget övervägande, att lära vovvarna skämmas ... "L" Vi började med en liten tejpbit på ögonbrynet för att få hundarna att utföra den rörelse vi var ute efter & sen är det till att arbeta bort den & försöka få fram beteendet på kommando innan veckan är slut ... LYCKA TILL säger jag bara ... fniss ...


 Eos fick träna på kryp, fritt följ, inkallning med ställande & läggande, fjärrdirigering, rutan, sitt & ligg i grupp & säkert lite annat som jag inte kommer på just nu ... "L"


Danni fick träna på fritt följ, rutan (som han absolut inte fattar om det inte finns band runt den), kryp, inkallning, läggande under marsch, fjärrdirigering, apportering & metallapportering (som var JÄTTEÄCKLIG inomhus)


Pi fick träna på fritt följ (& hon var såååå på hugget & härlig), inkallning (där hon hela tiden tjuvade & innan jag kom på att det handlade om att klossen stod en liten bit bakom mig & hon ville till den höll det på att göra mig galen ... "L"), läggande & ställande  under marsch, apportering, såväl ettans som "vanlig" samt hopp.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards