annaayaeos

Alla inlägg den 10 oktober 2014

Av Anna-Karin Malm - 10 oktober 2014 09:00

Idag åkte jag & Crissi till Ängelholms BK för att träna lite lydnad där ... Tanken var att Danni ska ha fått träna på plats någon gång innan vi ska göra vår lydnadsklass 2 debut där om ett par veckor, men den lilla planen var upptagen av någon form av test så riktigt på plats blev det inte iaf ... Meeeen träning blev det iaf, fast på stora planen & det är ju inte illa bara det.


Eos fick äran att börja & med henne tränade jag fritt följ, inkallning (75 meter) med ställande & läggande ( som faktiskt gick riktigt bra), framåtsändande (som gick riktigt bra, med Eosmått mätt, det oxå), kryp, fjärrdirigering, rutan, metallapportering, tungapportering & lite övning av veckans trick ...


Sen fick Danni köra. Han fick träna på fritt följ, läggande under marsch, kryp, inkallning, apportering, metallapportering (som inte alls gick bra, jag får nog backa i träningen av det), rutan (med band som gick bra), framåtsändande, fjärrdirigering & hopp-sitt samt avsluta med trickträning.


Till sist var det Pis tur & hon fick träna på fritt följ, inkallning, ställande & läggande, apportering, hopp, tandvisning, budföring samt trickträning ... Även idag var denna damen sååå på hugget & ville bara sätta sig i fotposition hela tiden, oavsett om vi tränade eller jag pratade om vad jag skulle göra ... "L"


Dagens övningar avslutades med en tur i Hembygdsparken där vi besökte såväl Pytteskogen som alla fina djuren ... "L"

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards