annaayaeos

Alla inlägg den 7 oktober 2014

Av Anna-Karin Malm - 7 oktober 2014 09:00

Då dagen varit fullspäckad med tidsbokade ärenden valde jag att ta med vovvarna & köra operation miljöträning istället för att stressa med att hinna gå med dem mellan de olika ärendena ... Såååå ... jag började med ett tandläkarbesök innan jag hämtade vovvarna & körde till veterinären för vaccination av Eos & Danni ... Pi fick oxå följa med in bara för att få se att det inte alltid är fokus på henne när man är där & hon skötte sig alldeles utmärkt & blev kelad & godismatad av veterinären ... härligt ... Så klart skötte sig även Eos & Danni precis som de alltid gör ... Jag passade på att väga dem oxå när jag ändå var där & Eos vägde 20,7 kg, Danni 7,5 kg & Pi 15,5 kg.


När vi var klara hos veterinären gick vi en promenad i omgivningarna kring din veterinär innan vi for vidare in mot stan för att sjukhusbesök. Medan jag var inne på sjukhuset fick vovvarna snällt vänta i bilen för att sedan komma ut på en spännande tur runt sjukhuset med allt vad det innebar ... Det började med att vi över huvud taget skulle kunna ta oss ut ur parkeringsgaraget ... en smal trappa, tre vovvar & mötande folk är ju inte den bästa kombon ... meeeen med lite tålamod gick allt bra & Pi fick hälsat på ett äldre par som blev sååååå förtjusta i vovvarna ... de andra två brydde sig inte alls om paret ... hm.


På vägen hem åkte vi upp om hägnet & gick en runda i det så vovvarna fick springa av sig lite innan vi landade hemma ... 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards