annaayaeos

Alla inlägg den 19 oktober 2014

Av Anna-Karin Malm - 19 oktober 2014 08:45

Idag var det så äntligen dags för min & Eos debut i elitspåret ... Aningen tagen av stundens allvar hade jag varit i veckan, men idag bestämde jag mig för att inte låta såna känslor ta över utan se det som den roliga grej en hobby ska vara ... Tråkigt nog var inte vädret det allra bästa ... regnigt & blåsigt är ju inte mitt favoritväder precis ... Meeeen det är bara att bita ihop & se glad ut ... "L"


Efter lottningen var det dags att börja med platsliggning & stegklättring innan vi skulle bege oss ut i spårmarkerna ... Platsen gick finfint & hon låg totalt avslappnad när jag kom tillbaka - gött!!! Sen var det dags för stegen ... jag har ju aldrig gjort detta tävlingsmässigt förut så jag hade frågat en av mina medtävlare när vi stod gömda på platsen om hur man ska göra - bäst att vara förberedd liksom ... flin ... Nåja Eos klättrade finfint & jag hörde att domarna gav oss betyget 9 ... helt okej ...


Väl ute vid spåret kunde jag kallt konstatera att det låg på en leråker med höstsådd ... Att sen regnet började tillta & det blåste hyfsat mycket gjorde inte min känsla bättre precis ... Eos kändes inte heller riktigt på gång ... Jag skickade ut henne i rutan, hon sprang ut ungefär till mitten, fick nos på nåt & gick iväg åt höger ... jag blev tillbakakallad till rutan & tänkte att det säkert var bakspår, vände helt om, Eos spårade då åt andra hållet, men blev även här tillbakakallad ... andra gången jag vände henne gick hon diagonalt bak mot ena bakre hörnet & ut utanför bakom rutan men blev även då tillbakakallad ... sen irrade vi rundor ett tag innan tiden gick ut  & tävlingen bröts ... Jag fick veta att spåret gick en meter från rutans bakre kant ... med tanke på den kraftiga medvinden är jag säker på att hon hittade spåret när hon gick utanför bakom rutan, men det går ju inte alls att bevisa. Spårläggaren erbjöd sig att följa med mig när vi spårade för att Eos skulle få det med sig iaf men efter att ha hittat första pinnen spårade vi ur & då bröt jag henne ... kanske lika bra det ... suck. 


Såååå jag åkte hemåt & på väg hem fick jag sån obetvinglig lust att åka till Farhult & gå längs stranden där med vovsegullen så jag hämtade de andra två & körde dit för en skön promenad i regnet vilket verkligen uppskattades av dem alla tre ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards