annaayaeos

Alla inlägg den 28 september 2012

Av Anna-Karin Malm - 28 september 2012 09:30

Dagens träning var förlagd till Ängelholms BK i underbart höstväder ... Tänk ändå vad livet är härligt ... Att ha den turen att sluta tidigt & kunna åka iväg & träna när solen skiner ... Gött!!! Träningen som sådan blev inte särskilt lång alls, men vi tränade på det vi allra mest behövde, Jane & jag & kommenderade varandra lite grann ...


Eos fick börja träna av mina hundar idag & med henne tränade jag glädje, glädje & glädje ... Vi körde lite fritt följ där hon fick sitta kvar medan jag gick lite rundor & sen plötsligt sa fot några gånger.

   

 


Sen tränade jag på rutan ... Jag hade satt upp två rutor med belöning i båda & Eos tyckte det var såååå skoj att springa till rutorna.

           


Vi tränade även lite saktagående till framåtsändandet samt kryp ...

 


     


& avslutade med metallapportering där hon hade på tok för dåligt tempo in för att få godisbelöning ... snacka om att hon blev sur när hon bara fick klapp ... "L"

        


Med Danni tränade jag linförighet med kommendering som gick finemang.

     


Sen tränade vi lite framförgående som gick mindre bra, åtminstone åt ena hållet samt avslutade med att träna apportering som börjar bli riktigt fint nu ... Han vet att han ska komma in & sätta sig, men sätter sig någon meter ifrån mig än så länge. Att han sen sitter vackert med apporten i munnen vid ettans apportering ser jag bara som en charmig bonus ... "L"

         


Jane tränade sina vovvar oxå ... Först Asta ...

     


Och sen Iza ...

       


Innan vi åkte hem gick vi en runda ute i Sibirien & fast det var en aning blåsigt var det  heeeelt underbart!!!

                     

 



Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards