annaayaeos

Alla inlägg den 7 september 2012

Av Anna-Karin Malm - 7 september 2012 18:15

Ibland är man allt bra glömsk ... sååå när jag satt & skrev om den senaste tidens träningar glömde jag så klart denna ... Inte så konstigt kanske då jag är otroligt slarvig med att skriva & det ofta kan gå både en & två veckor mellan gångerna ... suck ...


Hur som haver så var vi denna dagen i Bjuv & tränade & jag fokuserade på de vanliga bitarna med såväl Eos som Danni ... Det enda jag kommer ihåg exakt hur det gick är dock Eos framåtsändande som INTE gick så bra precis ... Klok som en bok var jag då inte då jag såg hur en av mina träningskompisar lekte & busade med sin hund runt "gubbarna" & slängde godis på marken som hennes hund skulle leta upp ... KAN då den mest matfixerade hunden som trampat denna jord då verkligen koncentrera sig på nåt så trivialt & meningslöst som framåtsändande när det formligen stinker av köttbullar på planen??? Nopp är mitt svar ... Det gick absolut inte ... såååå vi flyttade gubbarna så jag körde på tvären en bit bort där det inte legat köttbullar på marken, men Eos bara drog sig bort till köttbulleland så till slut packade jag in henne i bieln & tog ut Danni & tränade med honom istället ... Efter att ha kört med Danni tog jag ut Eos igen & satte dessutom ut hennes targetar, snabbetargeten vid gruppen & saktatargeten vid "slutet". Efter att ha kört några saktagående mot saktatargeten körde jag så hela momentet med targetar utsatt några gånger & då gick det finemang minsann ... PUST!!!

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards