annaayaeos

Alla inlägg den 3 september 2012

Av Anna-Karin Malm - 3 september 2012 07:30

Kvällens lydnadsträning blev såååå himla bra ... Vi var tre stycken som träffades i Åstorp & vi började med liten promenad samt lite snack om vad vi ville träna. Trött så in i baljans var jag efter en hård dag på jobbet, så jag valde att träna på egen hand medan de andra två hjälpte varandra med störning & sånt. Hundarna hade fått sig en extra tur en liten stund innan vi åkte iväg då Amanda tog med dem ut & sprang, vilket visade sig vara ett lyckat drag för en bra träning ... "L"


Eos fick börja för att inte sitta & ladda allt för mycket i bilen & vi körde i princip endast igenom lite moment ... Fritt följ - fin position för det mesta, endast långt fram nån enstaka gång. Hopp-sitt - Med bollen utlagd som hjälp till var hon ska sätta sig blev det kanon. Kryp - Började bra, men efter en stund blev hon luftig & när vi sen en stund senare skulle göra det igen la hon inte sig på första kommandot ... Sååå då fick vi träna enbart på nedläggandena några gånger. Framåtsändandet - Jag började med två saktagåenden genom gruppen som hon gjorde finemang & sen skickade jag henne ... på första sträckan sa jag st vid brytpunkten & då saktade hon av till trav & travade sen vidare tills jag klickade henne. Andra hållet sa jag inget, men hon bröt ändå vid rätt ställe ... Hon vek av en aning precis mot slutet i samband med att hon tittade bakåt mot mig, men hon fortsatte sen igen tills jag kallade på henne ... Är jag nöjd eller är jag nöjd??? Inkallning med ställande - Här la jag ut en planka där jag tänkt hon skulle stanna & hon tvärnitade med framtassarna på plankan på mitt kommando ... Riktigt snyggt med andra ord "L" Hopp-apport - Så gott som perfekt ... kanske en aning tugg precis när hon vände upp hos mig, men hon höll fint i apporten när jag försökte dra den ur hennes mun. Tungapportering - Så bra det kan bli ... full rulle ut, tog apporten & travade sen så snabbt hon kunde in till mig med huvudet på sned av tyngden från apporten sen fin ingång ... Rutan - Jag taggade henne innan start & hon hade bra fart till rutan samt stannade finfint inne i den.


Danni hade suttit & "gråtit" i bilen hela tiden medan jag tränade med Eos ... stackaren!!! Han var hur som haver mer på än vanligt ... hur det nu kan vara möjligt ... Vi började med linförighet som gick såååå bra ... Bra position, nära mig & fin kontakt hela tiden. Inkallning - raketfart in & fint sättande hos mig. Lägganden under gång - Första gången la han sig snyggt, men studsade upp igen efter att jag tagit ett par steg, men de andra gångerna gjorde han det bara såååå bra!!! Apportering - Vi började med ettans apportering med godis lagd framför oss på marken ... Det gick kanonkalas, sen la jag nytt godis snett framför oss & kastade ut apporten ... Då låste han sig & "vågade" inte springa ut till apporten förrän jag visade med handtecken. Han kom däremot fint in till mig & satte sig med apporten i munnen förvisso en aning snett, men det är ändå ett framsteg. Rutan - preparerad med en dosa med godis på så drar han som en avlöning ut till rutan & ställer sig där ... Han bara äääälskar rutan!!! Fritt följ - gick lika finemang som linförigheten. Hopp-sitt - En dosa med en godbit på så går det fint. Andra gången låg förvisso bara dosan där, utan godis, men det går precis lika bra. Framförgående genom gruppen - Detta gick såååååå bra idag, det känns som att han fått förståelse för detta momentet efter i fredags då vi körde med störning här.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards