annaayaeos

Alla inlägg den 25 juni 2012

Av Anna-Karin Malm - 25 juni 2012 08:15

Som det har regnat de senaste dagarna ... svensk sommar i ett nötskal alltså ... Detta resulterade i att jag blev vääääldigt ensam på kvällens träning ... Men, men vad gör väl det när man har världens bästa gråhundar??? För trots att det blåste & pisseregnade hela tiden & träningen blev förhållandevis kort så gick det vi gjorde riktigt finemang ...


Vovvarna fick busa medan jag plockade ut "gubbarna" till framåtsändandet & sen fick Danni, till hans stora förtret hoppa in i bilen medan jag & Eos tränade ... Vi började med lite fritt följ där hon var märkbart störd av att få regnet i ansiktet ... Hon blinkade & skakade på huvudet med jämna mellanrum, men hon hade kanon position samt bibehöll kontakten hela tiden ... Även vänstersvängarna gick bra & hon jobbade finfint med baken ... Sen körde jag en inkallning med ställande för att få ut sträckan till framåtsändandet & det gick hyfsat bra ... en aning lång stoppsträcka, men det får vi jobba mer med en annan gång ... Sen låg stort fokus på framåtsändandet ... Jag hade tagit med mig tubost som hon annars bara får i samband med apporterna i spåret & när hon gick rakt genom "gruppen" klickade jag henne, matade henne genom gruppen med tubosten samtidigt som jag berömde henne verbalt ... Detta verkade vara effektivt då hon såg ut att tänka till riktigt ordentligt vid ett par tillfällen då hon sneddade en aning & hade kommit utanför gruppen om hon inte rätat upp sig ... man riktigt såg hur hon jobbade för att komma rätt igen ... gött!!! Attityden var kanon oxå vilket jag är riktigt glad för ... Vi tränade även på krypet som gick bra samt tungapporteringen som även den gick fint ... Sen var jag genomvåt så då bestämde jag mig för att byta stor gråhund mot liten ...


På Danni märktes det inte alls att regnet öste ner ... Han var precis lika på som han brukar & han är ju såååå rolig att arbeta med ... även om han är lite blond mellan varven ... "L" Med honom körde jag fritt följ, inkallning, lägganden under gång, (som var kanonkalas trots det våta underlaget) ställanden & ettans hopp. Han fick även testa att ta en metallapport som låg vid hindret ... han duttade på den med näsan & gapade över den men ville inte ta den ... Sååå detta blir det till att träna mer ... jag får nog införskaffa en metallapport modell mindre till honom snart.


Som avslutning fick gråhundarna busa rundor medan jag satte in gubbarna igen & som de sprang ... Eos med en snörboll i munnen & Danni efter som ett skållat troll ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards