annaayaeos

Alla inlägg den 5 juni 2012

Av Anna-Karin Malm - 5 juni 2012 09:45

Dagens sökträning gick av stapeln på, för oss alldeles nya marker ... Hundar såväl som förare var exalterade över att vara i skogen & träna igen för även om det är skojsigt med räddningssök så blir det ju till slut lite förutsägbart när man är på samma ställe några gånger ... Dagens ruta var en utmanande historia med lite backar, men framför allt med en j-la massa dynga & vatten ungefär halvvägs ut bitivs på båda sidor ... Nåja, man får se det som en utmaning & bereda sig på att schamponera hundar när man kommer hem så enkelt är det allt ... Vi hade dessutom några riktigt fina legor, bl.a ett litet bygge med skivor runt om som man kunde stänga in sig i, en rotvälta mitt i dyngan som man kunde sitta uppe på, några klippblock man kunde krypa ner mellan samt ett jakttorn av den typen man binder fast på en trädstam ... ja & så en massa andra spännande ställen så klart ...


Eos fick börja av mina hundar & hon gick bara såååå bra ... Dagens fokus låg på figgekoll så de fick jobba med henne ut mot stigen ... Dock slapp de att knata genom dyngan med henne, där mötte jag upp på andra sidan & tog emot henne ... sammanlagt 8 figgar fick hon & hon skötte sig som sagt med den äran ... gött!!!


Sen var det så dags för Danni ... 6 figgar fick han, varav en i legan med skivor = heldold & en uppe i jakttornet ... Även han jobbade kanonkalas & jag kan bara konstatera att han växt något enormt de gånger vi tränat räddningssök ... Visserligen försökte han hitta en väg runt dyngan, men han klev till slut igenom den & han arbetade hela tiden med näsan ... Han hade dessutom en helt annan uthållighet & vilja idag än han haft tidigare ... häääärligt!!!


Efter träning & fika gick jag & Anne in i hennes fårhage med Danni så han skulle få kolla in fåren ... & han kollade in må jag säga ... fy vad han har stort intresse av dem ... jag MÅSTE ta mig samman & prova honom på får någon gång under sommaren ... Vi avslutade dagen med en kopplad hundpromenad inne i nationalparken. 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards