annaayaeos

Alla inlägg den 1 juni 2012

Av Anna-Karin Malm - 1 juni 2012 09:00

Årets första sommardag bjöd på allt annat än somrigt väder ... Det regnade & haglade om vartannat ända fram till vi träffades för vår sedvanliga fredagsträning ... Vi hade sån enorm tur att det var uppehåll hela vårt träningspass ... heeelt otroligt ... Dagen till ära var Marianne med Nelson & Skipper med & tränade med oss ... perfekt då jag fick till en grupp till framåtsändandet med de två "gubbarna" som finns på klubben samt Jane & Marianne ...


Jag började alltså med Eos idag & vi körde på med framåtsändandet ... Det funkar ju finemang med bara "gubbar" nu, men så fort det kommer till riktiga människor i gruppen blir hon negativ igen ... men, men det blir väl bra det med så småningom ... Hon försökte gena utanför ett par gånger sammanlagt & så småningom försvann tempot helt, men det tror jag beror på osäkerhet på vad som förväntas av henne. Några bra sträckor fick vi i alla fall till så man får vara glad för det lilla. Glad över hennes kryp var jag oxå idag, då det är tillbaka på normal status igen ... gött!!! Vi körde på med högremomenten samt metallapportering - där hon gärna travar in, fjärren - där hon växlar mellan låsta fram- & bakben, hopp-apport & rutan. Överlag är jag nöjd med min lilla loppa som kändes aningen mer på hugget idag än sist vi tränade ...


Sen var det då dags för lille Danni att träna ... pust!!! Han är verkligen över allt & ingenstans den hunden ... Meeeen viljan finns där & han är glad & positiv sååååå ... Vi blev kommenderade i linförigheten även idag & det gick betydligt bättre ... Han lyssnade på mig & inte på kommenderingen ... gött!!! Sen körde vi igenom appellens moment bara för att känna på ... & kanske, kanske får vi betyg i ett par moment på träningstävlingen ... "L" Framförgåendet gick inte bra ena hållet, men fint på andra. Inkallningen finemang, platsläggandet under marsch gick bra ... han fattar verkligen att han ska kasta sig ner nu, men jag har aldrig gått hela vägen ifrån honom än ... Apporteringen - han sitter kvar tills jag kommenderar, kastar sig ut efter apporten, kommer in till mig & slänger den vid mina fötter ... Hoppet ... ja utan target vet jag inte hur det går ... har inte provat än ... "L"


Både Danni & Eos fick köra lite agility på det som fanns ute (klätterhinder samt slalom) innan vi avslutade.


Även idag gick vi en liten promenad innan vi for hemåt för att fira fredag!!! Ja, eller för att ägna kvällen åt att knata runt på Väla & leta kläder till skolavslutningen till dotera ... 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards