annaayaeos

Alla inlägg den 12 juni 2012

Av Anna-Karin Malm - 12 juni 2012 18:45

Idag visade Eos vad hon vill göra med allt som kommer i hennes väg när inte HON får träna men "alla andra får" ... Hon slet in en liten plastmedalj som hängde på buren i buren & massakrerade den ... Suck ... Så går det när man inte får komma ut & träna "ver gang" ...


Eos fick trots allt komma ut först av mina två idag & fick då åtta figgar, varav en uppe i ett jakttorn av den typen hon brukar hoppa upp i innan hon markerar ... Dock gjorde hon inte det idag utan hon stod såååå fint nedanför & skällde på figgen ... jippie!!! Figgarna hade i uppgift att ta med sig Eos ut till stigen med hjälp av ätbara mutor ... Detta för att Eos ska bli mindre intresserad av vad jag gör & mer av vad figgen gör i söket ... Detta skötte hon alldeles, alldeles utmärkt ...


Danni fick sex figgar, varav en upp i ovan nämnda jakttorn & även han skötte sig med den äran ... Vad han har växt under de gångerna vi var inne på gamla mejeriet & tränade ... Han är riktigt, riktigt duktig nu & orkade verkligen med alla figgarna samt kämpade sig tappert ut trots björnbärssnår & bråte ...


Efter fikat tränade vi uppletande ... I en fårhage ... proppad med fårskit (så klart ...) Till Eos hade jag beställt tre föremål på djupet & på vägen ut första gången rasde en provisoriskt uppsatt grind bakom oss ... Eos tvärstannade & gav mig en blick som sa ungefär; "Nu får du väl ändå sluta störa dig, jag försöker koncentrera mig här ... pucko!!!" Sen var det kört ... Hon ville bara äta skit ... Iofs hämtade hon in ett föremål, men när hon släppte föremål två för att äta skit gick jag & kopplade upp henne & lät Danni leta istället. Han hade förvisso stora problem att hitta de två saker som var kvar, men han åt i alla fall ingen skit & han lyckades till slut ... Det hade säkert Eos oxå gjort, men jag kände att hon blev rent manisk & då är det inte lönt att fortsätta ... 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards