annaayaeos

Alla inlägg den 8 juni 2012

Av Anna-Karin Malm - 8 juni 2012 18:30

Dagens lydnadsträning bedrevs ensam i regnet ... Inget skojsigt väder precis, men man måste ju träna i alla möjliga sorters väder, det kan ju vara vilket väder som helst när man tävlar ... Såååå jag & "di gråe" bet ihop & gjorde det bästa av det hela ... Eftersom Eos sprang & åt nåt äckligt när jag skulle flytta framåtsändandegubbarna på plats fick hon börja med att sitta i bilen & skämmas ...


Danni fick alltså börja vilket han uppskattade väldigt ... Jag körde lite fritt följ, framförgående, apportering, lägganden under marsch, inkallning & hopp ... Sen avslutade vi med att träna lite på vippbrädan eftersom han inte kan den än ...


Eos var mäkta tokig på mig för att inte hon fick börja & var rent ut sagt galen vilket fick till följd att hennes fria följ inte alls var bra ... lite snett framför & nästan bara sneda sitt ... Men, men så är det ibland ... "L" Framåtsändandet gick hyfsat bra några gånger, medan krypet inte gick fullt så bra ... hon har alldeles för bråttom för tillfället ... Inkallning med ställande var helt ok & så även tungapporteringen ... Någon längre stunds träning blev det dock inte med tanke på vädret ...


Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards