annaayaeos

Direktlänk till inlägg 5 december 2017

Söööööök ...

Av Anna-Karin Malm - 5 december 2017 16:36

Även denna tisdagen tillbringades i sökskogen och faktiskt var det heeeelt okej väder trots att det är december ... Det var nämligen uppehåll hela dagen & blåste så där lagom som man vill att det ska göra när man tränar sök ... lägg därtill cirka 5 plusgrader så har du dagens väder.


Pi fick köra först av mina hundar och idag fick hon följande upplägg:

1. Tomslag - hon sprang lååååångt ut och var nog ute på typ 75 meter innan hon vände tillbaka.

2. Hittafigge som låg på 50 meters djup.

3. Figge på 50 meters djup med rullemarkering och fast påvis (fast jag släppte den sista biten).

4. Figge med rullemarkering som låg cirka 10-15 meter ut i en nergrävd låda med lock. Hon tog denna jättefint, nosade en liten stund för att försäkra sig om att där verkligen var en figge & sen tog hon rullen utan tvekan. Löst påvis.

5. Hittafigge som låg på 50 meters djup.


Sen var det Dannis tur och han fick köra "på riktigt" idag oxå ... han fick fyra figgar och ett gäng tomslag (som kunde blivit betydligt färre om han inte försökt smita till de figgar som låg ute iom att det var motvind på stigen). Hur som haver så hittade han alla fyra figgarna, även den som låg i den nergrävda lådan och markerade bra ... han slarvade en del med tomslagen som sagt, men när han tagit en figge kunde han söka av det missade området innan figgen & i slutet av rutan fick han vind på en figge på andra sidan stigen, stannade till och ville vända men gick ändå ut på ett finfint tomslag när jag sa åt honom att fortsätta på den sidan.


Allt som allt är jag supernöjd med bådas arbete idag & framför allt är jag gläd för att de båda var glada och arbetsvilliga genom hela träningen <3 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards