annaayaeos

Alla inlägg den 2 september 2014

Av Anna-Karin Malm - 2 september 2014 08:15

Eftersom jag var hos tandläkaren på morgonkvisten idag bestämde jag mig för att inte stressa iväg till söket efteråt & istället åka ut & spåra lite ... För att göra det lite mer spännande åkte jag upp till Åvarp & körde in mot stenbrottet där ... Detta trots att de vägarna egentligen är avstängda för trafik ... Dock har kedjan varit nere hela sommaren så varför skulle de stänga den just idag? & vilka fina spårmarker det är där inne ... härligt!!!


Jag la ut spåren & gick sen på en promenad med vovvarna med början med ett bad i stenbrottet ... jag fick sen ett smärre sammanbrott när Eos efter en stund drar in i skogen & hittar värsta bästa skattgömman i form av slaktavfall där ... Inte helt färskt heller ... Jag sprang & skrek & gormad allt vad jag var värd medan Eos skickligt höll undan med en hel meter lång tarm hängandes ut från munnen som hon sög in & svalde efter hand ... Resten av promenaden avlöpte dock bättre om än med en väldig fart framför allt på galenpannan Pi ...


Väl tillbaka fick Eos börja spåra ... Upptaget var klockrent & sen spårade hon på det cirka 1000 meter långa spåret hur fint som helst & hittade alla pinnarna & allt ... duktig tjej!!!


Sen fick Danni spåra sitt lilla spår & det fixade han alldeles galant han med ...


Till sist fick Pi spåra & hennes spår var cirka 500 meter långt med fyra pinnar samt slut ... Hon spårade kanonkalas även hon ... dock är hon inte såååå glad över att behöva avbryta nåt så viktigt som att spåra för att plocka upp löjliga & totalt onödiga pinnar till sin halvblinda matte ... "L"


Innan vi for hemåt gick vi bort till stenbrottet så vovvarna fick sig ännu ett dopp i värmen ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards