annaayaeos

Alla inlägg den 1 september 2014

Av Anna-Karin Malm - 1 september 2014 08:30

Ikväll var det så dags för ännu en lydnadsträningskväll på Åstorps BK & som vanligt blev det en hel del snackande innan vi väl kom igång med tränandet ... Det är alldeles underbart med så goa träningskompisar som man har riktigt roligt med tycker jag ...


Danni fick börja av mina & med honom fick jag hjälp med en budföring med en fiktiv skytt. Han är fortfarande väldigt tveksam när han springer & skäller dessutom på mig några gånger efter att jag skickat honom innan han drar iväg ... suck!!! Sen tränade vi även på rutan, fritt följ, kryp, fjärren, vittringsapportering, metallapporten & lite annat smått och gott.


Sen fick Pi komma ut ... med henne fick jag hjälp med hanteringsövningar samt lite lek innan vi körde igång att träna lydnaden. Hon fick träna på lite fritt följ, lägganden & ställanden där vi även tränade på stadgan när jag gick in till henne vilket gick jättefint även på ställandet som jag oftast upplever som svårt ... Några inkallningar, lite apporteringsövningar & ett hopp fick vi oxå till.


Till sist fick stackars Eos komma ut ... Hon fick träna på rutan, vittringsapportering, kryp, metallapportering, hopp (hög höjd), fritt följ, inkallning med ställande & sättande under marsch.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards