annaayaeos

Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Sööööök!!!

Av Anna-Karin Malm - 6 december 2011 09:45

Vinterns första snö har kommit inatt ... Dock bara precis så mycket att det täcker åsarna på tuvorna & endast uppe på åsen där vi skulle träna ... I övrigt var det perfekt sökväder med lagom mycket vind & allt.


Mina hundar fick gå bland de sista & av dem började jag med Danni ... Han fick sex figgar även idag & gjorde ett mycket fint arbete fram till sista figgen ... Då skulle den som skulle köra efter mig gå iväg & hämta hund & det störde hans koncentration som iofs redan var låg pga tröttheten ... Hur som haver så hittade han figgen efter ett par omskick, så han gav ju inte upp & det är ju huvudsaken ... I övrigt är jag MYCKET nöjd med hans arbetsinsats ...


Eos fick då gå allra, allra sist ... Var hon då taggad måntro ... Njaaaaa ... lr Jooooo ... Planen var två tomskick mot hörnorna med figgar ute i rutan cirka 50 meter fram, två skick på figgarna som sen gick längs med stigen & gick "bakvägen" in till sista hörnorna medan jag skickade tomt ett antal slag innan hon kom till slutet av rutan. Detta kunde gå precis hur som helst eftersom det var motvind på stigen = lätt att få vittring på de gömda figgarna ... På första skicket drog hon rakt igenom ett björnbärssnår i sån fart att det hördes hur taggarna tog i henne ... sen vinklade hon av upp i vind & framåt i rutan ... Meeeen när jag visslade på henne rätade hon upp sig & gjorde ett finemang bakåtslag & plockade hörnan ... Precis lika snyggt gjorde hon på den andra sidan ... DUKTIG VOVVE!!! Sen fick hon ta sina figgar samt dra ett antal supersnygga tomslag, där hon fick sin megabelöning på ett av dem, innan vi kom till slutet av rutan, där en figge låg mycket nära stigen uppe i ett jakttorn ... Denne bara SKULLE hon upp till så vi behöver absolut träna på avståndsmarkeringar ... Den andre figgen låg en bit ut bakom en liten kulle & den tog hon utan några som helst problem ... Hon hade absolut orkat jobba ett tag till & det är jag riktigt, riktigt glad för ... älskade jycke ... Det jag är mindre glad för är att hon bara springer rakt igenom björnbärssnår & bråte ... Det blev till att plocka taggar en bra stund efteråt & en tagg hade perforerat örat rakt igenom ...


Efter fika & genomgång som Aya fick vara med på gick vi en lång skön promenad innan det var dags att köra hemåt ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards