annaayaeos

Alla inlägg den 30 december 2011

Av Anna-Karin Malm - 30 december 2011 12:00

Idag avverkade vi årets sista lydnadsträning ... eller egentligen årets sista träning över huvud taget ... Denna avverkades på Ängelsholms BK eftersom de har såååå himla bra planer där ... ingen lervälling så långt ögat når där inte ... Det enda jag saknar när jag är där & tränar är "gubbar" till framåtsändandet ... Detta löste sig dock idag eftersom två kvinnor med kelpie kom samtidigt med oss & de hade "gubbar" med sig ... Jag frågade om jag fick köra lite på dem & det fick jag ... Kanonkalas tycker jag ...


Eos fick börja idag så vi säkert skulle hinna köra med "gubbarna" ... Vi körde först lite fritt följ, inkallning med ställande med fullt avstånd där första ställandet inte var sååå bra, men de andra riktigt fina, kryp som gick hyfsat bra, tungapportering som jag absolut börjar bli nöjd med samt lite fjärrdirigering. När vi sen skulle köra framåtsändandet märktes det tydligt att vi inte kört hela momentet på läääänge ... Sååå det gick väl si sådär till en början, men till slut satt nåra hyfsade sträckor ... Vi avslutade med att bryta ner momentet i delar igen innan Eos fick gå & sätta sig i bilen ...


Danni fick lite träning även han ... Fritt följ med het liten sheltie är alltid ett äventyr ... Precis som inkallning, apportering, ställande under marsch & framförgående ... På framförgåendet provade jag att ta bort ena targetplattan en sträcka & det gick jättebra ... Vi avslutade med lite budföringsträning tillsammans med Jane.


Innan vi for hemåt åkte vi ut till Sibirien & gick en låååång promenad längs stranden ... underbart med en hel strand för oss själva!!!

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards