annaayaeos

Alla inlägg den 12 december 2011

Av Anna-Karin Malm - 12 december 2011 12:45

Eftersom Aya fortfarande löper fick hon snällt stanna hemma ikväll ... Eller hemma & hemma ... Hon fick följa med mannen hem till farmor ... Eos & Danni fick alltså äran att följa med på kvällens övningar tillsammans med en MYCKET trött matte.


Danni fick börja idag eftersom vi bestämde oss för att fokusera på budföring & tandvisning idag & det behöver man ju hjälp till. Danni fattar marschkommandot för det mesta nu & springen som en liten gnu ... men ibland så är han heeeelt säker på att vi istället säger plats & då kastar han sig ner i backen ... "L" Han är dessutom riktigt duktig på att visa tänderna & kör in nosen i handen på den som ska "titta" på dem. Nu börjar det bli dags att prova detta med så många olika människor som möjligt tror jag bestämt. Jag passade även på att träna honom på fritt följ, platsliggning, apportering, ställande & inkallning & det gjorde han heeeelt okej ... efter sina egna förutsättningar då alltså.


Sen fick den lilla pestråttan Eos komma in & träna lite ... Med henne fokuserade jag på fria följet - där hon pep lite grann & satte sig en aning snett framför mig ... taggad till tusen ... suck. Sen jobbade vi med rutan, framåtsändandet, krypet, inkallning med ställande (som bara var sååååå bra idag ... hon studsade i stå när jag gav kommandot till henne ... "L"), tungapportering, fjärren samt hopp-sitt. Hon var riktigt, riktigt taggad heeeela tiden & det mräks verkligen att vi inte tränar fullt så mycket lydnad nu när alla planer är dyngsura.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards