annaayaeos

Alla inlägg den 26 december 2011

Av Anna-Karin Malm - 26 december 2011 22:09

Idag bestämde jag & vovvarna oss för att bryta julkoman & åka upp i skogen för att spåra ... Jag la spåren medan hundarna satt & laddade i bilen & sen bar det av på en runda i det något varma decembervädret ... 8,5 grader varmt & lätt duggregn ... Efter promenaden satte jag in Eos & Danni i bilen & började med Aya ...


Hennes spår var inte långt, men en aning krångligt då den ena sträckan innehöll en del björnbärssnår ... Aya som ju är efter-löpet-seg gick lugnt & städat sitt spår, plockade sina apporter & fick belöning för dem samt såg allmänt besvärad ut när hon var tvungen att forcera björnbären ... Lyckan var dock stor när hon hittade slutpinnen & fick sin dosa med godis ... Jiiihooo!!!


Sen var det Eos tur & när det gäller att spåra med henne är det INTE någon lugn promenadtakt vi snackar om ... pust!!! En aning vimsig i upptaget var hon & hon velade ett par gånger med vilket håll spåret gick till men valde till slut rätt håll & sen bar det av ... Hon gick KLOCKRENT i spåret & plockade alla apporter samt den spetsvinkel jag smugit med i spåret ... & jag hängde som en vante i andra änden av linan ... "L"


Sist ut var då Danni ... Hans spår började i en uppförsbacke & cirka 5-10 meter innan första apporten snurrade han rundor & letade efter den ... vittringen hade helt enkelt dalat ner dit ... När han sen kom till apporten passerade han den bara så jag plockade upp den till honom. De två vinklar som fanns i spåret tog han kanonbra & så även den andra apporten samt slutet - sin RÅTTA ... Jag märkte dessutom att han orkade bättre idag så hans spåruthållighet börjar öka så smått ... Såååå appellspår till våren då alltså ... Jaadå ... Ska bara ... träna in alla lydnadsmomenten samt göra MH på honom först ... men senvåren ska vi väl klara av att start på ... & då både i spåret & söket ...


Tro nu inte att hundarna var nöjda & glada med dagens övningar näädå ... Eos tyckte nog att det var en liiiiten uppvärmning bara ... Den här matten var dock nöjd & glad & tillbringade resten av annandagen med att ligga på soffan & äta praliner ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards