annaayaeos

Direktlänk till inlägg 29 november 2011

Sööööök!!!

Av Anna-Karin Malm - 29 november 2011 16:00

Idag var ordningen återställd & sök stod på schemat precis som det brukar om tisdagarna.


Eos fick idag som uppgift att springa rakt ut, låååångt ut på djupet & finna figgarna där ... Det skulle vara skick rakt på för att hon skulle få vinst varje gång & hon skulle få sex figgar. På ena sidan fanns ett ganska högt stengärde, men det seglade hon över utan problem alla tre gångerna hon letade figge där, annars var det inga konstigheter i rutan & hon skötte sig exemplariskt samt skällde för kung & fosterland ... Gött!!!


Danni fick sex figgar även han & dessa låg på cirka 40 meters djup ... På sidan med stengärdet la vi dem precis bakom gärdet för att se om han "vågade" hoppa över till dem ... Stengärdet är bitvis så högt på andra sidan att han inte kommer tillbaka utan hjälp om han hoppar ner där, men han löste problemet med gärdet & hittade en väg över vid varje figge ... Även han skötte sig finemang med både sökarbetet & skallet ... :)


Efter fikat körde vi uppletande & jag körde med alla tre vovvarna ... Först ut var Aya som letade upp tre av de sex prylar vi lagt ut i den svåra rutan innan jag bröt henne för att inte trötta ut henne totalt. Eos hittade fem av sex prylar utan problem, men den sista låg i ena bakre hörnet & vinden gjorde att hon var tvungen att forcera ett stengärde på djupet samt ett vid sidan av rutan för att få vittring på den ... Såååå den fick jag hjälpa henne lite med genom att gå närmare & skicka lite snett utanför rutan. Danni fick två prylar som de la ut när han inte såg & det klarade han galant ... Han ville dock inte riktigt lämna av dem till mig utan sprang & stylade med dem lite granna innan han kom till mig.


Dagen avslutades med en lång, härlig promenad.

 
 
Linda

Linda

9 december 2011 23:40

Ja, jag antar att det har med mognaden att göra :) Det är verkligen synd att jag bor så långt bort, måste försöka satsa 100% på körkortet nu men det är så himla tråkigt med all teori… Hihi, ja det stämmer.. du har ju hela rubbet! :P

http://valldes.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards