annaayaeos

Alla inlägg den 4 november 2011

Av Anna-Karin Malm - 4 november 2011 20:15

Ännu en fredagsträning på brukshundsklubben i Åstorp är avklarad ... Vädret var heeeelt okej med en blek sol som kom fram lite då & då ... Galna hundar hade vi & träna ville de ... :) Trots att jag varit ute i skogen med dem en lång runda precis innan så märktes det ingen mattning ... snarare tvärtom ...


Aya fick börja dagens träning - allt för att göra den gamla damen så nöjd som möjligt ... "L" Hon fick träna lite fritt följ, inkallning, rutan, apportering & en avslutande budföring som hon blev vääääldigt glad över att få göra.


Sen var det dags för Eos pestråtta att komma ut & hon började träningspasset med att knocka mig så jag fick fläskläpp ... suck! Sen körde vi ett fritt följ som var vääääldigt på = liiiite för långt fram det mesta av tiden, Inkallning med ställande där hon tog för lång tid på sig att stanna första gången men sen gjorde det kanonkalas, ett kryp som var riktigt bra, förvisso indelat i flera korta sträckor, men ändå. Vi tränade även på tungapportering, som gick bra & framåt-jävla-sändandet ... Framåtsändandet var absolut inte bra idag ... i alla fall inte åt det ena hållet där hon bara sprang & snusade & dessutm hamnade helt snett ... & det var likadant varje gång jag skickade henne åt det hållet ... hm. Vi körde även stegen & lite slalom.


Sen var det dags för Danni att träna lite ... Med honom körde jag fritt följ, platsliggning, inkallning, apportering, framförgående, budföring & tandvisningsövningar.


  

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards