annaayaeos

Alla inlägg den 11 november 2011

Av Anna-Karin Malm - 11 november 2011 22:00

Ännu en novemberdag med underbart väder är nu till ända ... Min vana trogen åkte jag iväg & tränade lydnad med min käre vän Jane & hennes hundar idag ... precis som de flesta fredagar alltså ... "L" Dagen till ära testade vi av planerna i Bjuv & kunde konstatera att de var heeeelt okej torra för vår smak.


Till Eos stora glädje fick hon börja idag & vi fokuserade, som vi gjort nu ett bra tag, på högreklassmomenten. Fria följet var mycket bättre idag ... hon var inte alls lika på som hon var sist. Inkallning med ställande ägnade vi en halv evighet åt idag då det bara inte vill fungera med kort stoppsträcka när vi är utomhus ... Inne i ridhuset går det hur bra som helst men ute ... nääää. Vi körde även en del framåtsändanden som faktiskt var riktigt hyfsade ... Hallelulja ... "L". Även hoppet & krypet fungerade hyfsat idag & vi körde t.o.m lite med vänstervinkel i krypet ... Tungapportering & skall - inga större bekymmer ... De momenten känner jag får vara som de är i nuläget.


Sen var det Dannis tur & med honom tränade jag fritt följ, ställanden, ligg-stanna kvar, inkallning, hopp, apportering, tandvisning, budföring & framförgående ... Snabb som en vessla är han den lille mannen & alltså inte helt lätt att hinna belöna vid rätt tillfälle alla gånger ...


Sist men inte minst fick Aya komma ut en liten sväng ... Hon fick bara lite fritt följ, inkallning & apportering, men lika glad för det var hon ... Vi avslutade med att gå en runda i parken i Bjuv vilket mina hundar uppskattade mycket ... Båda Aya & Eos hittade en del krafs som de roffade åt sig i obevakade ögonblick ... suck!!!

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards