annaayaeos

Alla inlägg den 1 augusti 2017

Av Anna-Karin Malm - 1 augusti 2017 22:15

I mina tankar har jag sagt mig att denna sommaren skulle bli Sigges sista ... han fyllde 16 i januari & vintern som gick var jobbig för honom ... dock ville jag ge honom en vår & sommar där han kunde ligga i uterummet & ute på plattorna och njuta av solen samt spankulera omkring på gräsmattan & känna sig ung på nytt ... Våren kom & Sigge levde upp, han var till och med lite busig mellan varven & totalt matfixerad var han oxå ... han satt oftast med framtassarna i mitt knä när jag åt & fick sig en & annan smakbit. Dock märktes hans ålder av ... han magrade åter av & han var orolig på kvällarna när vi hade lagt oss och sprang omkring & jamade en stund. I helgen blev han riktigt dålig & ville inte äta ... han hade även en svullnad på underkäken & jag trodde första att det var en tumör som växt på sig snabbt men svullnaden gick ner något på söndagen & på måndagen åt han lite igen så mest trolig var det en tand som blivit infekterad. Eftersom Sigge var så rädd av sig sen han blev överfallen av vad vi tror var räven för cirka 12 år sen ville jag inte stressa honom med att packa in honom i en bur & åka in till djursjukhuset om det inte var absolut nödvändigt vilket jag bedömde det inte var eftersom han inte verkade ha direkt ont. Istället valde jag att ringa till Kalivet på måndagsmorgonen & eftersom han ätit lite då bestämde vi att hon skulle komma först på tisdagen när jag & vovsegullen var och tränade så han skulle få lugn & ro sin sista stund. Mange fick vara den som var med som stöd för Sigge & jag är mycket tacksam för att han gjorde det då jag känner att jag inte hämtat mig efter Eos än. Allt gick lugnt & fint tillväga & nu är han ung & stark igen. Fotona nedan är tagna på midsommarafton ... då var Sigge ganska exakt 16,5 år.

     

Av Anna-Karin Malm - 1 augusti 2017 21:45

Idag for vi ut i sökskogen en sväng ... Vi var väldans många som tränade så vi delade upp oss i två grupper.


I min grupp var det ett par med & gästtränade så jag passade på att använda den ena av dem som figge åt Pi då de var vana hundmänniskor ... Det gick si sådär då hen missade halva instruktionen för hur hon skulle agera när Pi kom så istället för att ge henne den lösa godbiten innan hon tog rullen fick hon hela dosan med leverpastej ... vilken hon så klart glatt mumsade i sig, släppte rullen på väg in för att få ner de sista resterna som var kvar i munnen & bli konfunderad när hon inte fick godis efter leken på påviset ... Sen var hennes cirklar brutna & ingenting fungerade som det skulle ... Det enda pluset var att hon inte tyckte att denna människa som gjorde så annorlunda än hon är van vid var läskig på nåt sätt.


Inte heller Dannis träning blev lysande på nåt sätt eftersom han hade ont i sin tuggade tass & mestadels studsade rundor i den svårforcerade skogen på tre ben, men han var go & glad & hade finfina markeringar iaf ...  På grund av hans onda tass valde vi att åka hemåt direkt efter fikan istället för att, som jag borde, köra uppletande eller hänga med & promenera.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards