annaayaeos

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2017

Sista sommaren med Sigge <3

Av Anna-Karin Malm - 1 augusti 2017 22:15

I mina tankar har jag sagt mig att denna sommaren skulle bli Sigges sista ... han fyllde 16 i januari & vintern som gick var jobbig för honom ... dock ville jag ge honom en vår & sommar där han kunde ligga i uterummet & ute på plattorna och njuta av solen samt spankulera omkring på gräsmattan & känna sig ung på nytt ... Våren kom & Sigge levde upp, han var till och med lite busig mellan varven & totalt matfixerad var han oxå ... han satt oftast med framtassarna i mitt knä när jag åt & fick sig en & annan smakbit. Dock märktes hans ålder av ... han magrade åter av & han var orolig på kvällarna när vi hade lagt oss och sprang omkring & jamade en stund. I helgen blev han riktigt dålig & ville inte äta ... han hade även en svullnad på underkäken & jag trodde första att det var en tumör som växt på sig snabbt men svullnaden gick ner något på söndagen & på måndagen åt han lite igen så mest trolig var det en tand som blivit infekterad. Eftersom Sigge var så rädd av sig sen han blev överfallen av vad vi tror var räven för cirka 12 år sen ville jag inte stressa honom med att packa in honom i en bur & åka in till djursjukhuset om det inte var absolut nödvändigt vilket jag bedömde det inte var eftersom han inte verkade ha direkt ont. Istället valde jag att ringa till Kalivet på måndagsmorgonen & eftersom han ätit lite då bestämde vi att hon skulle komma först på tisdagen när jag & vovsegullen var och tränade så han skulle få lugn & ro sin sista stund. Mange fick vara den som var med som stöd för Sigge & jag är mycket tacksam för att han gjorde det då jag känner att jag inte hämtat mig efter Eos än. Allt gick lugnt & fint tillväga & nu är han ung & stark igen. Fotona nedan är tagna på midsommarafton ... då var Sigge ganska exakt 16,5 år.

     

 
 
Quipus Family

Quipus Family

14 augusti 2017 22:45

Sov gott Sigge! Hälsa alla dom andra!

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Åsa

14 augusti 2017 23:19

Nu ligger han o njuter i solen hela tiden...ung, pigg o frisk <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards