annaayaeos

Direktlänk till inlägg 18 november 2017

Regnig noseworkträning på Ring Knutstorp ...

Av Anna-Karin Malm - 18 november 2017 19:15

Idag stod det Noseworkträning på schemat & platsen var Ring Knutstorp ... Det var många och skiftande områden/gömmor och som grädde på moset fick vi en utmaning ... Det finns 14 campingstugor i två rader vid banan och det fanns en gömma i vardera raden ... mer fick vi inte veta utan sen var det helt upp till oss ekipage att hitta gömmorna ...


Danni fick börja träna och han jobbade på riktigt bra med finfina markeringar och fokuserat avsök ... När vi kom till stugorna bestämde vi att jag & Danni skulle leta i ena raden & den jag gick med skulle leta i andra raden ... Vi lyckades hitta gömman redan vid första stugan och Danni gjorde en bra markering trots att gömman var inne i ett stuprör som det kom vatten ifrån. Den andra hunden fick det desto jobbigare och hittade inte gömman så jag och Danni provade oxå & han lyckades, efter att ha sökt igenom alla stugorna, hitta gömman på den sista stugan - även den inne i ett stuprör.


Sen fick Pi komma ut & hon jobbade bra även hon ... extra stolt är jag över att hon orkade igenom alla stugorna i bakre raden innan hon hittade gömman vid den sista ... & hon markerade den så jag hade märkt de även om jag inte redan vetat om var den var. Även hon börjar få finfina markeringar nu tycker jag ... härligt!!!


Innan vi for hemåt fick vovsegullen springa av sig rejält medan jag & Jane gick runt parkeringen ... snacka om att jag fick hem två smutsiga hundar ... deras ben & tassar var fulla med nåt oljeaktigt som inte ens gick bort ordentligt när jag schamponerade dem ... blärk!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards