annaayaeos

Alla inlägg den 10 november 2017

Av Anna-Karin Malm - 10 november 2017 08:15

Idag skyndade jag & Blådårarna oss iväg till Ängelholm efter jobbet för att få en något sånär torr träning utomhus ... Innan träningen passade vi på att stanna till vid Hembygdsparken & gick en liten promenad där och tittade lite på djuren ... vovsegullen verkligen äääälskar att titta på djuren & så fick de kissat av sig ordentligt.


Väl framme på klubben stämde jag av med träningskompisen hur vi skulle lägga upp dagens övningar & vi kom överens om att vi egentligen inte behövde nån hjälp av varandra utan vi körde på med våra egna hundar, till en början på vars en plan till och med.


Pi fick börja av mina två & hon var verkligen hypad ... Hon började med att rusa rundor & busa på planen medan jag satte fram framåtsändandebenen. Dock var det full fokus när vi väl började träna och hon levererade riktigt fina moment idag ... gött. Vi tränade inkallning med ställande, framåtsändande (& saktagående), stå, sitt och ligg under marsch, hopp-sitt, rutan, konen, fjärrdirigering (hon klarade fint uppsitt på 5 meter yeah), skall, kryp, apportering, tungapportering & metallapportering. Vi valde att inte köra nåt fotgående idag då jag bara ville ha fart & fläkt i träningen.


Sen var det Dannis tur att komma ut & han var ganska hypad han oxå ... Tyvärr började det regna precis när jag tog ut honom så lite störd av det blev han allt. Vi fick även sällskap av träningskompisen och fick lite bra störning av dem oxå. Vi började med lite fotgående innan vi körde på med inkallning med ställande, hopp-sitt, rutan, konen, stå, sitt och ligg under marsch, fjärrdirigering (här har han börjat fuska lite och tar gärna nåt steg framåt vid skiftena), apportering (med nya träapporten ... när jag kastat den kom kompisens hund och skulle ta den & då blev Danni skogstokig och flög ut & sa till honom & sen när jag kastat om & skickade honom klapp han den som om det var värsta köttbenet ... han som har tyckt att den varit lite obehaglig hihihi) & metallapportering.  

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards