annaayaeos

Alla inlägg den 1 november 2017

Av Anna-Karin Malm - 1 november 2017 16:45

Idag har jag varit nere på klubben här i Åstorp & tränat lite nosework med några jag egentligen inte känner ... skoj & intressant att träna med helt nya folk ibland kan jag tycka. Jag fick dessutom förståelse för hur duktiga vovsegull jag har ... jag MÅSTE nog försöka tävla nosework nu nån gång, iaf med Danni ... Vi började med ett typ doftprov ... 12 pizzakartonger inne i klubbstugan & både Danni & Pi markerade rätt kartong klart och tydligt. Sen körde vi inne i lektionssalen, utanför klubbstugans gavel, på altanen och inne i boden. Båda hundarna skötte sig alldeles utmärkt även om vissa gömmor var svårare än andra.


En tankeställare jag fick med mig var att jag fick bekräftat för mig varför jag helst vill veta var gömmorna är när jag tränar ... för att inte avdressera hundarna om jag inte märker att de markerar/närmar sig en gömma ... Jag såg på några av de andra hundarna hur de gav upp efter ett tag när deras ägare inte läste dem rätt och de inte fick kred för att de hittat nåt. Dessutom fick jag klart för mig att jag nog har rätt fina markeringar på mina hundar trots allt såååå ... 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards