annaayaeos

Direktlänk till inlägg 7 november 2017

Sök, uppletande och promenad ...

Av Anna-Karin Malm - 7 november 2017 16:16

Redan på väg upp till sökskogen kände jag att detta skulle bli en härlig dag ... & så blev det oxå, en aningen kall, men vi hade ett fantastiskt väder & vi hann med både sök, uppletande och promenad - härligt!


Pi fick börja av mina två i söket idag & hon fick fyra figgar som vanligt. Figge 1 var en hittafigge i ena förstahörnan, med direktbelöning med lek & sen godis. Figge 2 var en figge som låg inne i en lega, väl dold i andra förstahörnan ... Denna markerade hon med fastrulle och sen gjorde vi ett fast påvis vilket funkade utmärkt frånsett att jag höll på att bryta benen av mig där jag hängde i änden av kopplet "L". Figge 3 var en figge som även den låg på 50 meters djup. Här var det markering med fastrullen och löst påvis som gällde. Innan hon hittade denna figgen skickade jag henne aningen tidigt vilket resulterade i ett tomslag som var heeeelt okej. Sista figgen låg på 50 meters djup även den & var en hittafigge med direktbelöning med lek. Dock var hon aningen tveksam ut här så vi fick först ett tomslag och sen ett litet stopp på väg ut där hon kollade mig och när jag tog ett kliv utåt i rutan så sprang hon vidare ut & hittade figgen.


Sen var det Dannis tur & idag fick han jobba tävlingsmässigt = jag visste inte var 3 av de 4 figgarna var. Den första figgen hade jag placerat i den dolda legan i ena förstahörnan eftersom jag tänkte att han behöver träna på sånt ... Det tänkte nog Danni oxå, för han sprang dit igen på ett av tomslagen & började skälla fast legan var tom ... Vi fick till en hel del tomslag och han hittade sina figgar. Sökarbetet var på inga vis snyggt, men tydligen effektivt eftersom vi ju hittade figgarna ... frånsett den snöpliga blindmarkeringen på den tomma legan förstås. Extra roligt är att han kunde jobba utan "tossor" på fötterna och han fick inte ont i tassarna ... härligt!!!


Efter fika & genomgång vallade vi av en uppletanderuta ... Pi började av mina även här & hon hade fyra prylar som jag inte tagit i utlagda. Hon hade inga problem med att ta prylarna men hon hade fullt sjåe med att stanna och lukta på diverse ställen i rutan där det verkade lukta riktigt gott ... trött man blir och inte kan jag bli arg på henne heller för då hade hon lagt ner uppletandet helt och hållet ... suck.


Danni fick tre prylar utlagda och han arbetade minsann ut ordentligt på djupet ... han var bitvis mellan 75 och 100 meter ut ... han hittade prylarna och jobbade på såååå bra ... inget ont i fötterna här heller trots att han inte hade "tossorna" nu heller ... underbart!!!


Som avslutning blev det en skön promenad tillsammans med Eva och hennes mudipojkar i det vackra höstvädret ... 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards