annaayaeos

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2017

Sök samt uppletande på ring Knutstorp ...

Av Anna-Karin Malm - 22 augusti 2017 17:59

Idag har vi tränat sök i ring Knutstorps depå & som alltid tyckte både människor & hundar att det var jätteroligt. Det enda abert var de många & väldigt irriterande getingarna som gjorde att vi knappt kunde fika ens. Nåja vi klarade oss iaf från att bli stuckna ... man får vara glad för det lilla. Vi körde söket i två omgångar ... första omgången var vi i ett långt sammanbyggt garage där det var rejält mörkt i vissa rum samt uppe i en hög byggnad med fyra våningar & andra omgången var vi i en byggnad där det finns toaletter samt duschar.


Pi fick fyra figgar omgång ett, en i garaget bakom en dörr & ett vält bord & tre i det höga huset, en på en stängd toalett, en bakom några stolar & papperskorgar på golvet & en som stod gömd bakom en fullt öppnad dörr (mellan dörren & väggen) ... den figgen blev hon väääldigt förundrad över hur den kommit in/hon skulle kunna komma in till eftersom hon fick vittring & sen såg den genom själva springan & det tog några sekunder innan hon tänkte så långt som att hon ju kunde gå runt om hihihi. Omgång två fick hon två figgar, en inne i duscharna bakom ett draperi & en på en toalett med stängd dörr. Båda omgångarna jobbade hon på jättebra & blev verkligen glad över att hitta figgarna ... härligt!


Danni fick oxå fyra figgar omgång ett, en i garagebyggnaden & tre i höga huset. Den i garaget stod bakom en öppen dörr precis vid ingången men det missade han när jag släppte in honom på sök så han letade igenom hela byggnaden & först när vi var på väg ut & han klivit ut genom dörren fick han vittring på den. I höga huset fick han en figge gömd inne i en skrubb med stängd dörr, en utanför ett fönster sittande på en brandavsats & den tredje kommer jag inte ihåg var han hittade ... meeen duktig var han ... även han fick två figgar omgång två på samma ställen som Pis figgar var & han var såååå duktig även här.


Efter fikan så la jag upp en uppletanderuta på gräsparkeringen och fick låna tre saker från Maria som jag la i en påse & droppade i rutan utan att ta i dem. Prylarna la jag en i vardera bakre hörn & en i mitten längst ut. Extra svårt var det iom att det var medvind i rutan så de fick springa djupare än de 50 metrarna jag vallat. Pi gjorde ett strålande jobb på de två första men blev sen tveksam & stannade ett par gånger så jag fick skicka om henne ... men hon var inte alls tveksam till att ta prylarna iaf. Danni fick prylarna på samma ställe & vilket fint uppletande han gjorde ... full rulle & låååångt ut ... gött!!!

 

Här sitter jag på tredje våningen & väntar på att bli hittad ...

 

Här är brandavsatsen (på tredje våningen) där vi satt utanför ett mer eller mindre stängt fönster i väntan på att bli hittade ... inte alls högt näädå ...

 

Utsikt över motorbanan från brandavsatsen ...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards