annaayaeos

Alla inlägg den 17 maj 2015

Av Anna-Karin Malm - 17 maj 2015 18:54

Idag begav jag & vovsegullen oss ut i spårskogen en liten sväng ... Jag la spår, gick en prommis & tog spåren inom loppet av 2½ timme vilket är hyfsat snabbt med tanke på att det ju är tre vovvar som ska spåra ...


Eos fick börja att spåra & jag trodde att jag var smart när jag tränade enbart upptag några gånger ... det visar sig emellertid nu att jag inte alls var särskilt smart ... Jag märkte i tisdags att Eos, efter att ha tagit spåret på ett föredömligt sätt, snurrade en massa både i början av spåret & senare i detsamma, men såg det som en ren tillfällighet ... Dock gjorde hon så idag igen ... hon gick ut, tog ett klockrent framspår & så efter cirka 50 meter började hon hispa rundor som om hon helt tappat spåret ... inte förrän efter andra apporten var hon normal igen men sen gick det precis så bra det brukar göra igen ... Jag tror att hon blir stressad av att tro att jag möjligtvis endast lagt ett eller ett par korta upptag till henne eftersom hon verkligen älskar att spåra & vill spåra långt för att känna sig nöjd ... såååå det är bara att börja köra igen så får vi se om det ger sig & går tillbaka till normalstatus igen ... Tur att vi har hela sommaren på oss innan det är några tävlingar igen iaf ...


Sen var det Pis tur & idag fick hon premiärspåra i sin nya, fina, specialdesignade sele ... Det funkade huuuur bra som helst ... frånsett att hon hade aningen svårt att släppa de goa lukterna från hjortarnas sprättande på ett ställe & att hon inte riktigt hade tid att ta de första apporterna om jag inte hade stoppat henne ... "L"

   

Till sist var det Dannis tur & jag måste nog medge att han var betydligt mer på idag än tidigare & jag kopplar det till att han fick prova på att viltspåra för ett par veckor sen ... Ja sen hjälpte det säkert till att han enbart fick dosor med godis i i spåret för den delen ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards