annaayaeos

Alla inlägg den 10 maj 2015

Av Anna-Karin Malm - 10 maj 2015 09:00

Uppstigning samma tid som vanligt var planerad, men så klart vaknade jag innan klockan ringde ... eeeeh ja just det ja ... Meeeen promenad innan frukost blev det & sen var det till att packa in i bilen & städa innan vi tog oss ut i dagens sökruta ... Trots att vi hade lite fler sysslor att utföra denna morgon kom vi ändå iväg i stort sett samma tid som igår & väl framme vid dagens ruta satte vi oss för att planera dagens upplägg ...

 

Sen var det bara att köra igång & precis som igår fick mina vovvar vänta till sist med att starta på grund av löpfisen ...


Idag fick emellertid Pi starta först av mina & såååå fint hon jobbade ... hon tog fastrullen hos alla sex figgarna & på alla utom en var hon klockren på påvisen ... den gången hon inte var det var det dessutom mitt fel att hon strulade då jag gav henne fel kommando  (ut som jag använder när hon ska hitta figgen istället för visa som hon får när hon ska springa till den redan hittade figgen) såååå hon sprang & letade efter en ny figge istället för att springa & kollekta belöningen för den hittade ... gullunge ... 

 

Ja hon ser ju nästan ut som en sökhund nu ju ...


Sen var det Dannis tur & han fick fyra figgar även idag & skötte sig heeelt okej även idag ... duktig kille!


Äh kom just på att jag mest troligt blandat ihop startordningen & dagarna mellan mina vovvar, men vad gör väl det ... "L" Nu får det stå som det står helt enkelt ... Hur som haver så åt vi lunch tillsammans med den andra gruppen efter att vi tränat klart söket, men istället för att, som många gjorde, åka hem efter lunchen, åkte jag upp till skogen igen för att lägga ett par spårupptag till Eos ... Medan de låg till sig gick vi en liten promenad & i och med att jag var vääääldigt trött låg de väl inte riktigt så länge som man kunde önskat att de gjorde & det ena råkade jag lägga så slutet hamnade i sökrutan vi tränat i innan & di et andra mötte jag en gubbe som höll på att sätta upp skärmar till en orienteringstävling, men vad gör väl lite störning så här i ett spårupptag eller två?


Nåja, Eos skötte sig med den äran & spårade finemang utan några större svårigheter att bena upp gamla & nya spår i sökrutan & på det andra upptaget där gubben gått märktes det inte ett smack att där fanns störning ... Såååå efter slutbelöning & lite goseligos satte fröken näsan i vädret & sprang sen iväg upp över en kulle ... väl tillbaka visade det sig att hon självbelönat sig med att äta en smaskig människobajs ... underbart ... NOT!!!

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards