annaayaeos

Direktlänk till inlägg 30 juni 2015

Heldag i sök/spårskogen & TEBA-besök ...

Av Anna-Karin Malm - 30 juni 2015 22:13

Underbara sommarlov säger jag bara ... Idag har jag varit & tränat sök & spår hela dagen & sen for jag direkt vidare till TEBA för lite shopping ... & för en gångs skull blev det inte en massa onödigt utan bara sånt vi behövde (om man frågar Eos vad vi skulle med allt tugg & godis till). En norskrulle samt ett påviskoppel inhandlades till Pi så nu ska jag bara hitta nånstans där de tillverkar tjänstetecken i de färger jag & Pi vill ha ... "L"


Dagen började emellertid ute i skogen & efter att ha suttit & väntat & längtat medan de andra hundarna körde var det äntligen dags för mina vovsegull att köra ...


Danni fick börja & till honom hade jag beställt fyra figgar varav en uppe i ett jakttorn. Rutan var absolut inte enkel, speciellt inte för en liten sheltiepojke, men trots det gjorde han ett riktigt bra arbete med fina, djupa slag, bra markeringar & dödsföraktande (nåja) forceringar av diverse hinder i terrängen (stengärde, vindfällen, risbunkar & djupa diken.) På sista skicket blev han dock en aning frustrerad när han hoppade över ett stengärde & väl över insåg att han tappat kontakten med mig så då hoppade han upp på gärdet igen & ställde sig & skällde på mig ... såååå då var det bara till att kliva över stengärdet & skicka på nytt & då minsann kunde grabben springa ut ... "L"


Sen var det Pis tur & hon fick sex figgar samt tre oplanerade tomslag varav två var riktigt, riktigt bra med bra djup & en hel del letande ... sista tomslaget var det bara ut på djupet, check, ingen vittring & sen in igen. Hon var riktigt duktig på rullen oxå ... fick en godbit på en av figgarna per sida men annars helt passiva figgar. Dock var hon aningen tveksam ut på påvisen efter att jag på första påviset höll på att ramla & tjoade till ... då blev hon genast orolig över huruvida hennes matte skulle klara sig med livhanken i behåll ut till figgarna & fick tvunget ha ett extra öga på mig på väg ut.


Efter fika & genomgång var det dags för Eos att ta det spår som Maria hade lagt till henne innan fikat & idag var hon dyr minsann ... min stjärna, mitt hjärta, mitt allt ... <3 Hon är bara så fantastisk att jobba med ... gudars vad jag älskar den hunden ... Upptaget var klockrent & sen gick hon som en klocka & plockade alla apporter samt slutet efter att ha konstaterat att vi var precis i slutet av sökrutan ...


Innan vi for vidare till TEBA tog vi oss en liten promenad i den sköna sommarvärmen & nu är vi trötta & nöjda ... alla utom Eos som tycker att hon fått på tok för lite av allt det goda jag köpte på TEBA ... "L" 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards