annaayaeos

Direktlänk till inlägg 28 juni 2015

Söndagslydnad & sonens födelsedag ...

Av Anna-Karin Malm - 28 juni 2015 22:15

Morgonen (& förmiddagen) tillbringades på Åstorps BK för lite lydnadsträning ... Som vanligt så tog det mycket längre tid än jag hade tänkt mig, men det går liksom inte att skynda sig när man tränar hund ... i alla fall inte när man har roligt under tiden man tränar, vilket jag försöker se till att ha ... "L"


Efter att vi snackat oss samman om upplägget fick Pi komma ut & köra en kedja med kommendering. Kedjan såg ut som följer:

Tandvisning (bra, med relativt okänd människa)

Linförighet (här saknar jag en del energi i utförandet, men jag tror att det såg hyfsat bra ut annars. 

Framförgående ( tjuvstart på första sträckan = hon har fattat rutinen, & så mycket hög förväntan på att bollen skulle komma vid båda halterna, men annars helt okej)

Läggande under marsch (blev ett ställande så vi gjorde om det & då visste hon ju vad som skulle komma så då gjorde hon det lite i förväg)

Inkallning (Bra, med fin ingång & allt)

Ställande under marsch ( bra, kanske något steg)

Apportering (bra, men hon var snudd på att tjuva ... men vad gör väl det?)

Hopp-sitt (okej, satte sig väldigt nära hindret & snudd på tjuv även här)

Efter kedjan fick hon belöning i form av lek med mig & sen lek med Camilla & så till sist godis av mig. Sammantaget kan jag säga att hon gick bättre i slutet av kedjan än i början ... jag funderar på om jag ska vänta med fotgåendet till sist nästa gång för att se hur det är då ...


Sen körde vi de andra som ville ha hjälp innan jag tog ut Danni. Med honom tränade jag fotgående (han gjorde bl.a ett par riktigt fina bakåtsteg), rutan (han sprang glatt & villigt, men in bakifrån ett par gånger först), inkallning (galenpanna), ligg & stå under marsch, apportering (bra förutom att han satte sig himla snett & jag fick hjälpa honom in i position, men finfint avlämnande), hopp-sitt, kryp, framförgående & fjärrdirigering. Till sist fick jag hjälp med en budföring.


Så var det dags för Eos ... Hon har energi för fem vill jag lova ...

Till sist fick Pi komma ut en liten stund till för att få lite taggaövningar. Vi började då med att leka med flaskorna med småsten i vilket gör henne totalt galen. Sen försökte jag göra några lätta övningar med avslut med klick & få ta flaskorna, men hon har ju såååå svårt att klara koncentrera sig då att hon totalt tappar farten. Vi tränade en del fotgående, lite hopp-sitt, kryp, apportering, metallapportering & tungapportering.


Sen fort jag hemåt för att fira finaste sonen som fyller 19 år idag genom att gå på restaurang ...

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards