annaayaeos

Direktlänk till inlägg 22 juni 2015

Efter regn kommer solsken ...

Av Anna-Karin Malm - 22 juni 2015 22:45

"Det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå men det kan va svårt att tro när man inte ser den" ... Ja ungefär så kändes det när jag & vovvsegullen var ute på svampletarpromenad idag ... Som tur var rätade det upp sig lagom till kvällen & vi fick ett heeeelt fantastiskt hundtränarväder ...


Kvällens träning blev verkligen givande för min del, även om jag gjorde det mesta på egen hand & endast bad om hjälp med några småsaker ... Goa, glada hundar med massor av energi kan ju få vem som helst lycklig ... "L"


Vi började med en platsliggning som Pi fick göra & hon låg tryggt, stabilt & lugnt. Sen band jag upp henne medan jag hjälpte Ina med en budföring & där stod hon, mitt lilla hjärtegryn, så fint & tyst & stilla ... fantastiskt!!! Nåja, sen var det dags för en budföring med Pi & idag bestämde jag mig för att köra med leksak hos mottagaren fram direkt efter starten från mig & sen byte mot godis & så skulle mottagaren skicka tillbaka till mig (vilket ju varit en liten ischue nu sen vi började jobba med att höja värdet på mottagaren ... Pi startade målmedvetet med hög fart på mitt kommando & fick då sin leksak samt godis hos mottagaren ... när jag sen stod där fick jag ett infall & smög fram en leksak även jag & döm om min förvåning rivstartar Pi från mottagaren på dennes kommando & jag hivar fram leksaken illa kvickt ... Det kunde inte blivit bättre ...


Sen fick Danni komma ut & med honom fick jag lite kommendering på fria följet vilket han skötte kanon förutom vid en vänsterhalt där han satte sig för tidigt ... Så kan det bli ibland om jag genomför svängen för långsamt så det var ju helt & hållet mitt fel. Sen tränade vi lite fjärrdirigering, inkallning, ställande & läggande under marsch, apportering, framåtsändande, hopp-sitt & kryp.


Efter det var det dags för Eos att träna ... Hon fick träna lite fritt följ, inkallning (75 meter) med stå & ligg, framåtsändande, rutan, hopp-sitt, kryp, metallapportering & tungapportering. & hon var på vill jag lova ... gulletanten ... <3


Till sist fick Pi komma ut & träna lite igen eftersom hon ju bara fick platsliggning & budföring första gången. Nu tränade vi fotgående, såväl med som utan koppel, inkallning, stå & ligg under marsch, framförgående, apportering, hopp-sitt & kryp ... En liten platsliggning till samt lite klättrande på den låga stegen fick vi oxå till.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards