annaayaeos

Direktlänk till inlägg 20 april 2014

Solhaga träningsdag 3.

Av Anna-Karin Malm - 20 april 2014 19:30

Även denna dagen började med en härlig morgonpromenad i Jackos & Skrållans sällskap ... Eftersom några åkte hem från lägret redan igår fick vi slå samman de två grupper som inte tränade för instruktör idag vilket var lite roligt då vi ju då fick ny input samt nya (fast ändå mestadels gamla vanliga) figgar. Dagens plan var att köra sök med Danni & Pi, spåra med Eos samt köra uppletande med alla tre ... Planen hölls nästan ... Danni var rätt trött i slutet av söket & fick därmed stå över uppletandet på eftermiddagen. Dagens väder var om möjligt ännu varmare & skönare än gårdagens vilket säkert gjorde sitt till för Danni.


Danni fick köra först av mina vovvar idag & han fick sex figgar idag ... Inga tomslag, inga krusiduller utan bara sex figgar på djupet alltså. En av figgarna var helt ny för Danni, men det bekom honom inte alls. Däremot stannade han på vägen ut i rutan vid tre tillfällen, det kan ha berott på att han var trött, men jag tror mest på att han gjorde det för att det var ett kacklande utan dess like (vilket iofs är trevligt) på stigen medan vi körde & det vet jag kan stör mister känslig ... såååå när vi skulle skicka på de två sista figgarna fick jag säga åt dem att lugna sig så han skulle få till det fint i slutet & det gjorde de ju så klart ... "L" Förutom stoppen på väg ut skötte sig Danni så klart finfint & markerade bra samt hade näsan med sig. Vid en figge fick han gå ner i en liten bäckfåra & dricka lite innan vi fortsatte.


Sen fick Pi sex vindmarkeringar även idag & eftersom det blåste finfin motvind på ena sidan valde jag att börja med att skicka henne som jag brukar göra när vi tränar uppletande & döm om min förvåning när hon gick spikrakt ut & hittade sin figge där ... Sen jobbade hon bara såååå fint i vind & hittade sina figgar jättebra. Hon blev inte heller fullt lika trött som igår då hon sprang mer planlöst (förmodligen pga avsaknaden av vind).


Efter lunch körde vi runt & över en bro så vi hamnade på andra sidan Lagan för spår- & uppletandeträning. Vi började med att lägga ut spåren innan vi vallade av en uppletanderuta i en mördande uppförsbacke. Eos fick börja leta av mina & hon fick även idag fyra prylar, ett i vardera bakre hörn & två nånstans i rutan. Idag var hon då inte seg & trött i benen utan hon sprang jättefint i rutan & letade ... Inte heller tuggade hon på prylarna ... ja eller iaf inte på tre av prylarna ... de avlämnade hon framför mig & riktigt smällde i handen på mig ... den sista var en liiiiten nallebjörn som hon bara var tvungen att tugga lite, lite på på vägen in till mig.


Sen fick Pi köra uppletande & precis som föregående dagar fick hon tre föremål längst ut. De två i vardera hörna tog hon jättefint men sen fick hon lite problem med föremålet i mitten ... detta pga att det låg en stock tvärs genom rutan i mitten av den & när hon kom till den vek hon av åt höger & missade så mitten av rutan där bak ... Till slut fick jag följa med & skicka henne efter den där stocken & då fixade hon det galant.


Till sist fick Eos så spåra ... spåret hade legat i runda slängar två timmar & solen gassade ... elak som denna matten är glömde jag dessutom vattenflaskan ... fy skäms på mig!!! Upptaget & början var klockrent, men efter ett tag spårade hon ur en aning & slarvade en hel del vilket resulterade i att vi helt missade en apport & hon gick över en apport som jag hittade ... Allt som allt är jag ändå nöjd med hennes prestation i värmen & med all träning under helgen bakom sig & vi kom ju runt med 6/7 pinnar samt slutet med oss!!! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards