annaayaeos

Alla inlägg under november 2015

Av Anna-Karin Malm - 1 november 2015 15:15

Idag hade Pis uppfödare ordnat med en valpträff där vi tränade inomhussök samt lite nosework ... Tyvärr dök inte alla Pis syskon upp, men vi som kom hade det väldans trevligt ...


Jag & Blådårarna började med att gå en promenad i Örkelljunga så de blev lite avrastade samt fick lite miljöträning & sen fick Eos & Danni köra vars fyra figgar ... Som vanligt var Eos totalt galen i pallet & Danni var minsann inte långt efter ... "L" Det märks att han mår bättre nu sen han fick behandling i onsdags så jag hoppas att han snart är tillbaka till sitt gamla jag igen ...


Sen körde vi igenom de syskon som kommit samt mamma Pippi på vars fyra figgar innan det var dags för lunch ... Pi var lite väl försiktig tycker jag ... speciellt med tanke på hur mycket tuffare hon annars blivit den senaste tiden, men jag tror att det antingen beror på att hon har minnen från tidigare gånger vi varit där & första gången vi var där var hon fortfarande väldigt osäker med folk eller så beror det på hormoner, hon ska ju snart börja löpa ...


Efter lunch körde vi igenom syskonen en gång till, men denna gången fick de bara vars två figgar & då var Pi aningen mer på hugget ... Lite nosework hann vi oxå med & det skötte Pi galant må jag säga ... Lite fika på det innan Eos & Danni fick komma in & köra vars två figgar till som avslutning & denna gången var Eos om möjligt ännu galnare ... jag var nästan rädd att hon skulle skada sig vid ett par tillfällen ...


Innan vi körde hemåt gick vi ännu en promenad i Örkelljunga ... Väl hemma var inte Eos nöjd med dagens arbete så hon höll igång mig & Amanda hela kvällen genom att stjäla mobiltelefoner, papperspåsar samt försök till att stjäla Amandas laptop ... allt för att få en godbit eller två ... "L"

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards