annaayaeos

Alla inlägg den 21 april 2011

Av Anna-Karin Malm - 21 april 2011 08:30

Elitgruppen har haft träningsträff & denna gång började den med en genomgång av hur man tränar kedjor med sin hund. Detta för att lyckas optimalt på tävling med en hund som tycker att tävling är skojsigt hur många gånger man än tävlar med den … Jag måste säga att det verkligen gav mig en extra sporre att träna & Eos tyckte att den kedja jag satt ihop var kanon & blev såååå glad när hon fick sin dosa med leverpastej & korv efteråt.

Det man ska tänka på är att sätta ihop moment/delar av moment/trix som hunden KAN & sen bli kommenderad tävlingsmässigt för att på så vis få upp hundens uthållighet & glädje … Den ska VETA att det väntar nåt riktigt gott & mysigt efter avslutad kedja (tävling).

Dagens kedja med Eos blev;

  • Tävlingsmässig entre
  • Fritt följ – endast framåt marsh, språngmarsh, vanlig marsh & helt om halt.
  • Apportering enligt 2:an
  • Handtarget
  • Pang du är död
  • Hopp enligt 1:an
  • Inkallning enligt 1:an

När vi gjort detta så blev det dags för en platsliggning som gick kanonkalas innan vi körde lite enskilt. Med Eos körde jag fritt följ, inkallning med ställande (där jag fick hjälp att ställa belöningen), tungapportering, kryp, rutan & saktagåendet på framåtsändandet … Idag lyckades Eos till slut att skritta cirka 5-6 meter en gång så visst går det framåt.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards